Oh ja. Ook nog in Luxemburg geweest

Duitsland, Trier

Vanochtend om 9 30 vetrokken. Had op de camping broodjes besteld maar kwam erachter dat ik alleen nog maar een beetje honing in de tas had. Ligt er bij de broodjesafhaal nog van alles voor het ontbijt, inclusief eitjes. Maar die Gouda kaas is voor mij ook goed.

Na een uurtje fietsen zit ik al in Luxemburg en ga de grens over bij Wasserbillig. Ik weet niet welke kant van de Moezel mooier is de Duitse of de Luxemburgse kant Ik kies in ieder geval de Luxemburgse zijde en deze wint het qua schone weg. Het is alleen jammer dat een groot gedeelte lijkt alsof je op de N470 zit maar dan met een apart fietspad.
Zodra de mogelijkheid zich voordoet probeer ik het pad te nemen langs de Moezel even weg van het verkeer.
Na Grevenmacher als ik 2 uur gefietst heb neem ik een koffie en een Apfelschore voor de dorst.
Rond de middag zit ik ik in Remach en geniet van de lunch.
Dan nog even naar Schengen waar je de grens overgaat naar Frankrijk.

Ook zonder grensbord zie je al dat je de er overheen bent. Overal zwerfafval aan de wegkant en in Luxemburg kon ik nog geen peuk vinden.

Uiteindelijk beland op een camping net even voorbij de route van morgen. De camping die ik wilde nemen is gesloten. Het zelfde als eerder. De volgende is 100 km verderop. En het wordt morgen alleen nog warmer Wordt vervolgd.

Die fietser op de brug was vast niet blij dat jij je fiets midden op de brug had gezet voor de foto........

Jacqueline 2022-08-02 21:09:04

Super leuk om je te volgen, leuke foto's 👍👋

Irene 2022-08-02 22:21:19

Hoi Gijs, 3 landen geraakt vandaag lekker bezig!! Ff een technische vraag, als ik je route op de kaart zie lijkt het wel of je met het vliegtiug ben.. rechte lijnen zonder bochten. Onzin natuurlijk maar een vriend van ons is 2 maanden geleden naar Rome gefiets en daar hebben we ook het verslag op Pindat gevolgt en daar zag je precies de wegen die hij had gefiets. Of ligt dat aan mijn instellingen? Succes weer morgen!!

Wilfred 2022-08-02 22:24:11

Hoi Gijs leuk om je verslag te lezen en het gaat allemaal goed.Hopelijk word het niet te warm.

Ma. Hulst 2022-08-03 11:20:20

Wildred. Heb een instelling gewijzigd. Zag ik nu pas locatie regelmatig opslaan.Hoop dat dit beter gaat werken.

gijs.op.fietssavontuur 2022-08-04 08:16:39

Ma Hulst. Vandaag een rustdag Het wordt hier 37 gr in de schaduw en gisteren al zo'n warme dag gehad.

gijs.op.fietssavontuur 2022-08-04 08:18:38

Jacqueline. Die fietser was idd niet blij. Had het te laat in de gaten.