Wat een dag

Frankrijk, Lieudieu

Maakte ik me gistermiddag nog een beetje zorgen over het avondeten. Het supermarktje dat om 15.00 open zou gaan was om 15 15 nog niet open. Dus dan maar eerst naar de camping om mezelf te installeren. Na een uurtje kwam de boerin om te vertellen dat donderdagmiddag het supermarktje gesloten bleef. Maar ze had nog wel wat spulletjes in huis.
Had 2 koude biertjes en een 1.5 liter citruswater genomen en voor het avondeten wat paté Had nog wat stokbrood en brie in m'n tas. Dacht daar kom ik de avond wel mee door. Rond dezelfde tijd als ik aankwam kwam er ook een Nederlandse camper. Die man begint te bakken voor z'n vrouw en we raken aan de praat. Ze komen uit Rotterdam en voor ik het weet zitten we gezellig aan de wijn met allerlei hapjes van de Bbq met een heerlijk knoflooksausje. En ik heb m'n stokbrood met brie gedeeld en ben niet meer aan de de pate toegekomen.
Gelukkig kom ik de paté weer teruggeven aan de boerin. Ik bel nog met Jacqueline en ze heeft het erover dat het volle maan is. Probeer een foto ervan te nemen.
Vannacht voor het eerst alleen met m'n binnentent geslapen en dat ging goed in de warme nacht.

Genoeg over gisteren maar dan eindigt de dag toch wel met een goede 7

Vanochtend om 7 00 uur begonnen en het eerste uur is weer een goede klim omhoog. Dat gaat de hele dag wel op en af tot 5 km voor de camping. Heerlijk afdalen.

Om 8 00 uur zie ik uit m'n ooghoek een jonge ree in het prikkeldraad hangen. Ik had al wat auto's voorbij zien komen dus die hebben het niet gezien. Ik stop om te kijken maar dan begint het keihard om z'n moeder te schreeuwen. Gelukkig komt er een auto met 2 werkmannen en deze nemen actie. Omdat de heg met prikkeldraad gesloten is moeten ze eerst terugrijden. Dan besluiten ze toch om 112 voor de dieren te bellen
Hier ga ik niet op wachten en besluit verder te gaan.
Om 9.45 drink ik koffie in Thodure en vervolg m'n weg richting Hauterives om het Palais Ideale te bezichtigen. Een postbode uit het begin vorige eeuw die ansichtkaarten bezorgde heeft 33 jaar hieraan gewerkt. Om 10 40 sta ik in de rij en om 11 30 mag ik naar binnen. Wat een drukte en ik besluit om maar gauw weg te gaan.

Aangekomen op de camping is er niet veel veranderd sinds ik hier 10 jaar geleden ben geweest met Jolanda.
Raak aan de praat met Peter en Emma uit Zeist en voor ik het weet heb ik een lunch, koud water en fruit gekregen.

Wat is dat toch heerlijk. Nu in het zwembad en morgen een vrije dag.

Gijs von bietzen die geht omsonst fietzen