Trier

Duitsland, Gerolstein

Het voordeel van de grote stad. WiFi in overvloed. Mooi de tijd om de foto's van de vorige dagen up te loaden.

Het was vandaag goed fietsweer. Bewolkt geen regen en rond de middag begint de zon ook nog door te komen.

De route naar Kyllburg is er eentje om niet te vergeten. Nou ja, gewoon zwaar werken heuvel op. Een stukje 13% naar 350 meter. Toen dacht ik dat ik er vanaf was omdat de route weer teruggaat naar de 100 meter maar moet me toch inspannen om telkens weer boven te komen

De rivier de Kyll ontspringt ergens in België en gaat van Kyllburg 2 kanten op.Ik heb de hele tijd stroomopwaarts gevolgd en vanaf nu gaat tie naar beneden richting Moezel En dat is weer een zijrivier van de Rijn. En al dat water gaat uiteindelijk naar Nederland.

Ging de route gisteren nog met gemiddeld 15 km per uur, vandaag was het weer 17 en totaal rond de 90 km.

Er werd gezegd dat de route onderweg opgebroken zou zijn als gevolg van de overstromingen van vorig jaar. Eigenlijk had ik om moeten rijden. Maar eigenwijs als Gijs is heb ik de route voor 98% kunnen volgen alleen bij Kordel was een brug weggeslagen en moest ik 3 km over de 422 in plaats van de gravelweg naast de rivier . Geen centje pijn dus.

Nu het Moezelpad gevolgd richting Trier en bij de oude Romeinse brug richting binnenstad gegaan. De Porta Nigra blijft een mooi bouwwerk wat door de Romeinen al is neergezet.

Het fietsen gaat steeds beter en hoop dat het lichaam het ook nog even volhoud.

Op de camping belde Jacqueline nog en nu lekker een pizza gegeten in de binnenstad. Morgen op weg richting Noord Frankrijk.

Hey Gijs, Van Jacqueline de info gekregen om jou te volgen op jouw fietsavontuur. Wij hebben in het weekend in twee dagen 90 km gefietst, vond ik al best een mooie afstand. We zaten daarbij dan wel op een comfortabele elektrische fiets zonder echte bagage ;-) en hebben het vaak over jou gehad, over hoe het met jou zou gaan op de fiets.... Leuk om jou te volgen, zet hem op en geniet ervan!! Groetjes, Sandra