Rur Urft Kyll

Duitsland, Simmerath

Gisteravond nog een rondje over de camping gemaakt en het is wel duidelijk dat de Rur minder water bevat dan normaal rond deze tijd. Zelf heb ik het idee dat het richting 2 meter gaat.

Vanochtend toch maar vroeg opgestaan want ik wist dat 90 km vandaag weliswaar meer op dan neer toch tegenvalt. Om 8.30 zat ik al op de fiets en heb nog 5 km nodig om op de route te komen. Na een uurtje te hebben gefietst begint het licht te spetteren. Doe m'n fietsjasje aan en een uur later is het weer droog. Gelukkig is het de hele dag verder droog gebleven.

Bij Vogelensang zie ik de vestiging waar ik 12 jaar geleden met Jolanda ben geweest. Heb nog de toren beklommen voor het uitzicht vanaf daar.

In Gemund zie ik een bakkerskar en neem wat broodjes en kuche mee. Het ontbijt vanochtend was een stukje brood wat ik alleen nog een beetje kan breken, zo hard was het. Maar met een beetje honing en kaas gaat het wel naar binnen.

Rond 11.00 uur kom ik in Nettersheim aan en zie een echte bakker zoals dat in Duitsland is. Je kan er naast brood gewoon koffie of een ontbijtje krijgen. De eerste dag in Linnich had ik al een ontbijt genomen dus nu neem ik wat lekkers bij de koffie.

Vanaf Nettersheim volg ik het riviertje de Urft en kom in het dal waar vorig jaar de overstromingen waren. Er staan in deze buurt veel huizen in de steigers Triest om te zien.

In Dahlem neem ik een lunch. Lekker simpel uitsmijter met ham en een salade en een Rabarber limonade, een drankje dat ik nog niet eerder had gehad

In Junkerath komt weer een andere rivier Nu volg ik de Kyll stroomopwaarts en fiets de Kylltall Radweg. Klinkt heel spannend maar is voornamelijk gravel paden.

In Gerolstein is de camping niet echt langs de route. Weer 5 km omhoog maar morgen heb ik dezelfde weg weer naar beneden. Een mooie gedachte.
Rond 12 30 kom ik in Dahlem het hoogste punt van deze Eifel route . 575 meter. Het blijft nog op en neer gaan maar we gaan vanaf nu wat meer naar beneden Heerlijk gevoel Nu op naar de Vogezen en in de Drome is ook nog een hindernis En ondertussen is geen ene weg vlak zoals in Nederland, maar alleen maar op en neer . Ik zie het maar als een uitdaging.

Nu gemiddeld 70 km per dag gefietst. Totaal 240 km.

Heel leuk om te lezen waar je langs komt, en wat je allemaal meemaakt. Mooie foto's erbij. Afgelopen weekend gefietst in de buurt van Aken, maar wel met elektrische fiets omhoog..... Omhoog met gewone fiets zoals jij, wordt nog even trainen.