Hoezo niet bereikbaar

Frankrijk, Crest

Het is nu 17.00 uur 's-middags en heb wel 20 km gefietst vandaag. Nou was daarvan een uur omhoog maar toch, heb wel eens betere gemiddelden gehaald.

Maar oké, het gebeurt ook niet iedere dag dat je in het buitenland een mobieltje moet scoren die ook nog een beetje werkt.
Om 9 30 bij de Intermarche en degene die me helpt zegt me dat aan de overkant bij Fnac veel meer keuze is.
Dan maar naar die andere shop, gelukkig is ie open, want de camping baas had gezegd dat alles dicht was vandaag op de grote winkelketens na in verband met een feestdag in Frankrijk. (15 Aout).

Na 1 1/2 uur stap Ik uit de winkel met de goedkoopste telefoon uit de serie die ook nog kan internetten.

Vanaf hier rij ik naar de Mediatheek / Bibliotheek van Crest om met een goede internetverbinding alles te downloaden. Dat duurt dan wel tot 13.30 uur.
Ik rij nog even langs de camping om de jongens uit Brabant, van wie ik een email mocht sturen naar Arjan en Jacqueline te bedanken en te vertellen dat alles goed is gegaan.
Rond 14.00 uur rij ik naar boven en zit rond 15.30 op het mooiste platanen pleintje aan een Panache waar het heerlijk vertoeven is. Saou.
Spreek gelijk af om hier s'-avonds een hapje te eten want de camping is op loopafstand.
Nou, ja, een hapje eten. Krijg een 3 gangen menu met voorafje en amuse tussen het hoofd gerecht en dessert. De rode wijn is 22 jaar oud maar perfect te drinken. Wordt aan m'n tafel opengemaakt en het is geen probleem als ik maar 1 glas neem. Krijg daarna nog een wat kruiderige wijn en het wordt alleen maar beter.
Later belde Jacqueline nog en was erg van streek geweest omdat ik niet meer reageerde en dacht meteen aan het ergste en was van plan om naar Frankrijk te rijden om te kijken wat er aan de hand was. Had Marja al gecontact en zij belde met Arjan en toen hij z'n e-mail checkte kon hij vertellen dat alles goed was en dat alleen maar m'n mobiel was overleden. Gelukkig kon iedereen dan weer goed slapen.