Het was toch wel warm

Frankrijk, Burgille

Vanochtend tot 6 00 goed geslapen. No even snel m'n powerbank in het stopcontact en probeer weer te slapen. Om 8.15 wordt ik pas wakker. M'n buren Gerard en Jolanda die ik s'-middag had ontmoet en die van Zuid naar Noord fietsen hebben de tent al ingepakt en zitten te ontbijten en ik krijg koffie met ontbijt want hij had ook al een stokbrood voor me gehaald. We zitten nog gezellig te praten en om 9 45 vertrekken ze van de camping We wisselen telefoonnummers uit en beloof nog een keer contact op te nemen.

Had vandaag 70 km op het programma staan en na wat omrijden omdat het routeboekje wat afweek van de routeapp kom ik toch nog op 78 km uit. Om 10.30
rij ik eindelijk van de camping af, normaal ben ik dan 3 uur bezig. en kom in het dorpje Corjan tegen die ik 2 dagen daarvoor ook ontmoet heb. Kom erachter dat we vlakbij elkaar wonen en hij reist terug met de trein. Ook een optie voor mij
maar ik hoop nog op een plekje in de bus.

Maandag is een slechte dag om te fietsen. Alle winkels en restaurants in de kleine plaatsjes waar ik doorheen kom zijn gesloten Het enige wat ik bij me had was lauw water door de hitte en een stukkie stokbrood. Dat is voor een fietsdag wat karig. Onderweg kreeg ik gelukkig nog een flesje water.
Tussen de middag eet ik een stukje stokbrood met kaas en honing met jawel, lauw water Na een uurtje kom ik bij een waterpomp en er staat niet bij dat het eau potable is dus doe ik alleen m'n hoofd en petje onder de kraan en ga weer verder. Verderop kom ik bij een beekje en probeer alles weer een beetje te koelen

Gelukkig fiets ik langs een grote wijngaard en doe me tegoed aan wat grotere druiven om een andere smaak in m'n mond te krijgen Uiteindelijk om 15.30 op de camping en een grote cola en perrier gaan er wel in om het vocht weer een beetje aan te vullen. Nu lekker op een terrasje met pizza en bier. Prima voor mij.
Maar morgen toch maar op tijd weggaan foto's volgen nog.

Gijs, super bezig!

Helma 2022-08-10 13:41:12

Goede reis verder. Ik hoop dat de temperaturen mee gaan vallen.

Maarten Van Scheppingen 2022-08-10 15:36:34

Leuke video reportage op Facebook van jou. Groetjes aan Elisabeth.