Wateroverlast en andere perikelen

Frankrijk, Granges-les-Beaumont

Na een zeer warme en onrustige nacht begon het om 6.30 te spetteren. Om 7.30 heb ik alles ingepakt en droog gestald en Peter vraagt nog of ik koffie wil . Omdat ik toch wil wachten tot het droog is die ik dat graag .
In de tussentijd betaal ik de terugreis met de bus. Om 9.15 is het droog en volgens de weerapp blijft het voorlopig droog, maar die had ik beter niet kunnen vertrouwen. Na 15 minuten fietsen begint het te hozen en rij meer dan een uur in de zeik regen en bij Bourg en Peage begeeft m'n telefoon het. Zie nog wat lichtflitsen in het scherm maar krijg m niet meer aan de praat.
Na een half uur schuilen ga ik weer verder en na nog een uurtje te hebben gefietst wordt het langzaam wat droger .
In Chabieul maak ik nog een foto van de poort en de kerk, maar op zondag is er geen winkel open. Alleen een restaurant.
Bij Montvendre lunch ik op een bankje in het park en probeer m'n telefoon te drogen met m'n brandertje maar niets werkt.
Dan maar op naar Crest, waar de kans op een mobieltje scoren het grootste is de laatste 2 uur nog in het zonnetje gefietst.
De camping baas in Crest geeft me weinig hoop dat morgen de winkels open zijn, maar de Intermarche is wél open. We gaan het wel zien

Voorlopig ligt ie al 2 uur in de Couscous te drogen. Kon geen rijst vinden.

In de tussentijd vertel ik het verhaal aan de Nederlandse buurman op de camping en ik mag een e-mail sturen aan Arjan.
Dat is het enige wat ik weet want ik heb geen telefoon nummer ergens genoteerd om iemand te bellen. Zelfs Arjan, Marja en Jacqueline hun nummer weet ik niet.
Had aan Arjan gevraagd of hij een bevestiging wilde sturen aan de buurman op maar hoor niets.
Dan maar s'-avonds nog een email naar Jacqueline en stuur deze naar haar email adres met .com ipv.nl dus deze komt ook niet aan. Na een uur, als ze niet reageert, stuur ik m noch een keer naar .nl en dan eindelijk rond 24.00 is iedereen op de hoogte dat ik oké ben en dat alleen m'n mobiel is overleden.
Hoop dat iedereen lekker geslapen heeft.

ah wat een pech...wat vertrouwen we toch op die gekke telefoons he. Ik weet ook geen nummers meer hoor. gelukkig opgelost voordat er reddingsacties op touw kwamen . groetjes