naar het strand

Griekenland, Donousa Municipal Unit

De dag is weer zonnig begonnen gelukkig. Voor het ontbijt zet ik water op voor koffie en een pan met water voor de eitjes. Die oude elektrische kookplaatjes doen er een eeuwigheid over om warm te worden. Na 10 minuten beginnen er eindelijk bubbels in het water te komen ten teken dat het water gaat koken.

Na het ontbijt de spullen inpakken en de heuvel over wandelen naar het strand daarachter. Over het natuurstenen pad is het toch nog voorzichtig afdalen zo zonder stokken.
Dan aan de arbeid, plekje stenen en troep vrij makem en de matjes opblazen. Handdoek “verankeren” met een paar stenen en we kunnen in de ruststand. Oh nee, er moet nog gesmeerd worden…

Het is goed vol te houden met het windje erbij.
Rond half twee is het tijd voor de lunch.
Mijn smaak is aan het veranderen, want ik had eerder nooit iets besteld met aubergine erin (buiten mousaka ), maar dit gerecht met tomaat en yoghurt is echt heel lekker.
Peet heeft een Griekse pasta met gehaktballen.

De luchtbedden hebben we verzwaard met extra stenen en laten liggen. Onze Engelse buren op het strand kunnen hun nieuwsgierig niet bedwingen en vragen of ze makkelijk zijn op te blazen en wat voor merk het is.

Rond half 4 trekt de wind weer zover aan dat we constant gezandstraald dreigen te worden.
Nu de matjes weer ontluchten. (Dat is meer werk dan opblazen 😜)

Nog een drankje in de strandtent en dan de klim weer over de heuvel terug naar huis.
We gaan nog een rondje door het dorp, want de supermarkt gaat zo open. We kopen een ijsje bij de bakker. Hij heeft alleen soort onverpakte mini magnums die worden gewogen.
We zien nog een mini markt aan de kade. Zo zie je ze haast niet meer. Terug in de tijd.

We zitten tot de zon ondergaat achter de huizen op de berg in de zon en lopen dan naar het dorp om te gaan eten.

Heerlijke relaxdag

Weer een heerlijke dag

Lenie 2023-06-09 21:07:09

Wat een prachtige foto's en wat is het daar toch mooi............ Wat zullen jullie de NS en RET toch missen.....(: ..... Geniet en....smeer maar goed !!

Bea 2023-06-09 21:22:37

Lekker dagje zo. Niets moet en alles mag. Leuke foto's weer. Geniet ervan.

Karel 2023-06-09 21:57:43

Zooo jij durft, zonder stokken de afdaling.Whaha inkoppertje. Je wordt ouder, dus je smaak verandert :-) Bizar hè, die wind moet toch eens uitgewaaid zijn. Ehmmm idee voor je luiken? Zonde van je luiken of ander kleur potje……

VanAnaargeenidee 2023-06-09 21:59:58

Wat een lekkere relax dag!😇al een hoop plezier van jullie matjes gehad👍de potjes op de luiken? Mwah