Dag 17 Santiago rustdag

Spanje, Santiago de Compostella

Ik heb een gat in de dag geslapen. Rond 9 wakker en rond half 10 op zoek naar een ontbijt. Ik ga de deur uit zonder mijn stokken en daar heb ik eigenlijk spijt van. Niks aan te doen. De zon is er niet en het heeft zelfs geregend. Wat een mazzel dat ik met de zon mocht aankomen dit keer.

Na het ontbijt heb ik nog 2 taken voor mezelf. Ik wil de Camino ring die ik vorige keer ook al mooi vond, maar niet heb gekocht en ik moet op zoek naar de heilige deur in de kathedraal die alleen ineen heilig jaar open is. Na een rondje om de kathedraal kom ik erachter dat ik daar gisteren voor de pelgrims mis al door naar binnen was gegaan. Ik zie er iets speciaals aan. Het is voor mij gewoon een deur. 😊

Nu ik het wandelen heb losgelaten lijkt het wel of mijn benen extra pijn doen. Ik ga op zoek naar wat te drinken om mee te nemen naar mijn kamer en ga alleen nog naar buiten om te eten vandaag. Het is mooi geweest. Ik ga rusten en een beetje netflixen vandaag.

Bij mijn hostel moest ik nog inchecken en de oude dame zegt dat ik moet gaan rusten. Ze heeft zelf ook last van haar knie en zegt dat de pijn haar ‘s nachts soms wakker houdt. Ik vraag haar voor morgenochtend een taxi voor me te bestellen en dat beloofd ze. Hopen maar dat het goed komt. Ik hoef me geen zorgen te maken, zegt ze. De taxi stopt voor de deur. En als ik iets nodig heb, moet ik maar gewoon naar beneden gillen, dan komt ze. Geweldig weer dit! Maar dat was natuurlijk niet nodig.

Om 8 uur nog even mijn schoenen an om 10 meter verder te gaan eten. Heerlijk gebraden kippetje gehad. Mooie afsluiter.
De tas is ingepakt, tijd om naar huis te gaan

Mooie ring. En een mooie rustdag gehad. Voor morgen een goede reis gewenst. En ga thuis nog eens lekker nagenieten van de herinneringen

Karel Bekker 2022-04-18 22:34:21

Wow wat een mooie ring! Dik verdiend..😘 Nu relaxen en herstellen.. dank je wel voor de verhalen, foto’s en dat ik een stukje Portugal door jouw ogen mocht zien

VanAnaargeenidee 2022-04-19 19:59:25

Inderdaad mooi geweest👌de ring prachtige herinnering en goede reis🛩 Bedankt dat ik het een beetje mee mocht beleven😊