Dag 5 Pieterpad Schoonloord Coevorden 35km

Nederland, Coevorden

Vanmorgen met de auto naar Emmen. Daar kan ik om 7.30 de eerste bus naar Schoonoord pakken en kan ik een uurtje eerder starten. Best fijn met dit warme weer. Stipt op tijd rijd er een taxibusje voor. Ik vraag waar ik moet inchecken, want er hangt geen apparaat. Niet, was het antwoord. Dat hadden ze niet gemeld, dus mazzel voor mij. Ik heb gezellig zitten babbelen met de chauffeur en 20 min later sta ik weer waar ik gisteren ben opgestapt. Het is net iets meer als een kilometer om weer op de route te komen. Het windjack hou ik nog even aan zo onder de bomen in de schaduw.Er schijnt prachtig licht door de bomen heen. Het ziet er zo anders uit als gisteren. Prachtig gewoon. Een paar kilometer voor Sleen kom ik uit het bos en zie akkers en graslanden zover het oog reikt. Ook wel weer eens lekker die ruime blik.
Ik beloof mezelf wat lekkers als ik Sleen bereik. Ik strijk neer op het eerste beste terras en vraag of hij wat lekkers heeft aan de ober. Het wordt een appelpunt. Ook met de koffie word ik verwend. Koekje, slagroom, glas water en likeurtje. Dat gaat me zeker lekker smaken!

Met nieuwe energie begin ik aan de etappe van Sleen naar Coevorden. De ober beloofd me een mooie dag lsngs het water. Klinkt goed. Ook de wind zorgt ervoor dat het de hele tijd aangenaam is om te wandelen. Zes kilometer ongeveer voor Coevorden heb ik de laatste stop op de Joodse begraafplaats. Mooi plekje waar ik ff mijn voeten rust geef.
De lastste kilometers gaan weer lekker.
Tot ik asn de rand van Coevorden van de weg het gras in word gestuurd. Geen lekker stukje. De verschillende grassen en gewassen reiken tot boven mijn knie met hier en daar een brandnetel. Niet lekker met blote benen. Geukkig is deze strook niet heel lang. Met een rondje door Coevorden naar het station. Waar deze dsg eindigd.

Zo leuk om je te kunnen volgen, ik vind het zo knap van je!! Prachtige plaatjes ook.