Inpakken en wegwezen

Griekenland, Donousa Municipal Unit

De koffers hebben we weer ingepakt en voor de laatste keer ontbijten op ons balkonnetje. We kunnen de koffers op de gang zetten en straks weer ophalen als we naar de boot gaan.

We gaan bij de comfortabele ligbedden bij het hotel aan het strand liggen. Het is windstil en ik zeg dat de Griekse goden met Peter zijn op de dagen dat hij gaat varen.
Dat had ik beter niet kunnen zeggen…
Er komt me toch en wind opzetten die zelfs de handdoeken vanonder de stormbandjes op de ligbedden blaast.
Rond half 3 voor een late lunch aan het water onder ons appartement. (Club sandwich) zodat Peet in ieder geval iets te kotsen heeft als hij zeeziek wordt 😂

Dan naar de haven en nog een frape voor de express Skopelitis aanlegt.
We beginnen op het zonnedek, maar daar spat het water ook op die hoogte iedereen nat.
We vluchten naar een verdieping lager.
Onderin kun je in een lounge zitten, maar ik vrees dat die vol zit en in de buitenlucht heb je minder kans om zeeziek te worden.
Maar ook een dek lager is het nat worden van de opspattende golven.
Iedereen die buiten zit haalt een nat pak..😂

Voor Peet precies op tijd leggen we na een uur en een kwartier aan op Donoussa. Onze host (Dimitri) we vraagt met een grote glimlach hoe het tochtje op de Skopelitis was. Wij zeggen een avontuur 😂

We rijden met de auto de berg op. De weg loopt blijkbaar helemaal met een boog om het dorp, want we kunnen met een wandelpad binnen 3 minuten beneden in het dorp zijn. Dat gaan we straks ontdekken.
Eerst de natte kleding uit en ff het zout onder de douche afspoelen.

Het eiland is weer totaal anders dan Koufonissi. We kunnen in ieder geval onze klim kuiten weer uit het vet halen. Hier is weinig vlak te bekennen. We zien in het dorp wel al 2 wandelroutes. Morgenochtend maar eens informeren bij Dimitri.

Heerlijk gegeten in het dorpje wat inderdaad maar op een paar minuten lopen lag. We waren nog net op tijd in de “supermarkt” maar nog geen yoghurt kunnen scoren. Dat wordt naar de bakker lopen morgenochtend 😜

Ik weet nog van onze zeilreis hoe moeilijk het is wilde of opspattende golven op de foto te zetten🤣fikse wind hoor! Leuke accomodatie weer👌al die verschillende onderkomen maakt het rondreizen zo leuk!!😇mijn gevoel zegt t wandelen wordt pittig. Vergeet je stokken niet

Marianne V 2023-06-07 22:02:11

Nou peet gelukkig heb je alles binnen kunnen houden.Mooie wandel dag morgen.

Lenie 2023-06-07 22:21:29

Storm op zee, moet je meegemaakt hebben :) Gelukkig geen zeeziekte. Mooie kamer. Ben benieuwd wat dit eiland jullie gaat bieden.