Dag 19 Montfort Sittard

Nederland, Echt-Susteren

Voorspoedige reis gehad met de trein. Cappuccino, krantje, puzzeltje. Dan ben je er zo. Op Roermond het laatste stukje met de bus. In Montfort was er om half 10 nog niets open dus maar meteen op pad. Het is hier nog maar 0 graden, maar de zon schijnt! Ik loop door akkerlandschap met bos. Lekker, maar niet heel bijzonder. Na 10 km zou ik een restaurant moeten treffen, maar in eerste instantie niet te vinden. En ik moet toch echt heel nodig!! Dan vind ik toch iets, briefje op de deur. We zijn verhuisd naar verderop. Jippie!! Dan toch een gesloten deur in het restaurant, maar er tegenover zit een bijbehorende broodjeszaak en die ziet er gesloten uit, maar de deur is open. Binnen zie ik niemand, aarzelend loop ik door. Dan ga ik toch in ieder geval ff plassen hier 😇. Maar dan komt er iemand binnen en kan ik wat te drinken bestellen. Ze verdwijnt daarna meteen weer. Blijkbaar druk met de komende carnaval? Zodra ze weer verschijnt afrekenen en weer in de benen. Op 12 km vind ik een bankje in het zonnetje. Mooi plekje voor de lunch. Ik heb daarna een aanvaring met zo’n k... keffertje maar ik kom ongeschonden uit de strijd... blijft toch mijn grootste angst. Het Pieterpad komt ook weer samen met de Camino. Ben ik toch alvast begonnen...en Sittard komt in zicht! Om half 3 is het mooi geweest voor vandaag. 25 km op de teller weer. Nog 2 dagen, dan sta ik op de Pietersberg

Oefffff blij dat je ongeschonden uit de strijd komt— grrrr keffertjes! Veel plezier in Sittard— Ben je nog door Roosteren gekomen :-) Top net voor carnaval klaar