Dag 20 Sittard Valkenburg

Nederland, Sittard

Om half 10 zit ik op de markt in Sittard, waar toevallig vandaag ook markt is. Na een koffiepauze aan de slag. Vanaf de markt loop ik al heel snel het centrum uit en de Kollenberg op. Ik kan zien dat ik in het gelovige zuiden ben aanbeland. De berg wordt tijdens een processie gebruikt. Er staan 7 kleine kapelletjes voor knievallen en op de top nog een grotere. Bij vertrek vroor het nog, maar de zon en het klimmen maken het al snel weer warm. Genieten weer. Na ongeveer 10 km bereik ik Puth, waar ik met een omweg terecht denk te kunnen in een brasserie voor mijn lunch en plaspauze. Helaas pindakaas. Grrrr voor niks omgelopen. En jihad het gecheckt op internet, maar niets aan te doen dus door! Een stukje verder kan ik dan toch een rust met toilet pakken. Blij blij blij. Mezelf getrakteerd op koffie compleet en zo zat in in Puth en zo ben ik er weer uit😇. Zo vlak als de dag gisteren was, zo anders is het nu. Constant op en af, draaien en keren door het landschap. Rond 11 uur is mijn jasje toch echt te warm geworden en loop ik half januari met opgerolde mouwen in de zon. Hopelijk blijft dit zo tot december haha. Het is hier en daar behoorlijk glibberen door de zon worden de paden drassig en modderig, maar ik kom ongeschonden uit de strijd. In net geen 5 uur en iets meer dan 25 km op de teller bereik ik station Valkenburg waar mijn trein over 2 minuten meteen vertrok. Benen maken... nog snel een foto van het oudste station van Nederland maken. Morgen laatste dag!