Dag 25, Solvang - Santa Monica

Verenigde Staten, Santa Monica

Vandaag is alweer onze laatste dag in The USA. Morgen vliegen we weer naar huis.

Na een ontbijtje in het hotel, wat het beste hotelontbijt was dat we hebben gehad, gaan we voor de laatste dag rijden richting LosAngeles.

We rijden eerst richting SantaBarbara. Daar is echter niet veel te zien of te doen, daarom rijden we verder richting Malibu.

Onderweg stoppen we bij Ventura om even van de zee en het strand te genieten. We rijden een mooie weg via highway one (pacific coast highway) en highway 101 en nog een bergroute richting Malibu. Bij Malibu is het erg druk op de parkeerplaatsen en de golven zijn er erg wild. We besluiten alleen even wat te gaan eten, het worden 2heerlijke chinese gerechten met loempiaatjes.

Als we bij ons hotel in Santa Monica aankomen, zo'n 20minuten van LosAngeles af, halen we onze auto leeg. Want vanavond moeten we de tassen weer zo inpakken dat ze ook mee kunnen in het vliegtuig.

We trekken onze zwemkleding aan en gaan lopend naar het strand. De zee is wat wild, wat het perfect maakt voor surfers, die er dan ook veel te zien zijn. Het is wat koud en de golven gooien je bijna omver maar verder was het heerlijk om even af te koelen. We lopen langs de branding naar Venice Beach. Even kijken of het er overdag levendiger is dan savonds, zoals de eerste dag dat we in LosAngeles waren aan het begin van de roadtrip. Op de boulevard zijn heel wat marktkraampjes te vinden, maar ook heel veel zwervers en vreemde, zelfs wat enge personen. Het verschil tussen arm en rijk is hier erg groot.

Toen we in Sanfrancisco waren hebben we in een kroegje tussen de amerikanen een gedeelte van het presidentsdebat gezien, wat we met name hoorde is dat als Trump aan de macht komt dit verschil alleen nog maar groter zal worden. We spreken best wel wat mensen over hun politieke voorkeur, naar de meningen zijn behoorlijk verdeeld.

We stoppen voor een hapje en een drankje voordat we terug lopen naar SantaMonica. Daar is in de avond een stuk meer te doen dan in Venice, waar de kraampjes werden opgeruimd en de winkels dichtgingen bij zonsondergang, rond 19uur.

We lopen nog wat over de boulevard en dan terug naar het hotel om de tassen in te pakken. Het was wat passen en meten omdat onze souvenirs nogal rare vormen hadden, zo heeft Bjorn een paar mega dennenappels van Sequoia meegenomen, maar alles zit er in.

Morgenochtend gaan we al vroeg de auto inleveren en daarna het vliegtuig in. We vliegen via Toronto naar Amsterdam.

We hopen op een goede vlucht en een goed terugkeer in NL en Belsj
In totaal hebben we 3403,7 myl en bijna 80uur gereden met onze Jeep.