Dag 24, San Simeon - Solvang

Verenigde Staten, Solvang

We checken uit bij ons hotel in San Simeon om een stuk terug te rijden voor de BigSur route. Echter is er nog steeds flinke mist, volgens de locals is er een Elnino op zee wat voor storm zorgt die de mist veroorzaakt. Zodra je een stukje van de zee weg bent is het dan ook prachtig weer. We rijden zo'n 3kwartier terug maar de lucht klaart niet op, dat is enorm balen, maar helaas kunnen we er niets aan veranderen.

We rijden terug naar San Simeon om een van de grootste kolonies zee olifanten te zien is. Wat een enorme beesten zeg! En ze stinken jak! Maar erg indrukwekkend om er zoveel bij elkaar en in het wild te zien.

Vervolgens rijden we door naar Morro Bay. Een leuk vissersdorpje waar we een heerlijke brunch eten. Hier zijn zeeleeuwen en zeehonden te zien, het blijven grappige beestjes!

Ook maken we nog een stop bij Pismobeach. Nog steeds is de mist niet weggetrokken aan zee.

Rond 4uur komen we aan bij ons hotel in het dorpje Solvang. Dit is een Scandinavisch georiënteerd dorpje, met veel spa's en relaxhotels. Ons hotel is er hier ook een van, we hebben een torenkamertje met een open haard en een groot dakterras, waar we, bij gebrek aan zwembad en zee, in onze zwemkleding tot zonsondergang lekkere biertjes drinken en een spelletje spelen. Zodra we van het strand wegrijden, dus meer het binnenland in is er van de mist niks neer te merken, het is zelfs erg warm, tot 36graden om half7.

Savonds lopen we een rondje door het dorp en eten bij een Mandarijns restaurant, eens wat anders voor de verandering.