Dag 11, Page - Bryce Canyon, Tropic

Verenigde Staten, Tropic

Wat hebben we heerlijk geslapen in de villa van Janiece. Nog even een ontbijtje maken (spek mit eier, altijd goed), de douche inspringen en dan gaan we weer vertrekken.

Gisteravond hebben we bedacht dat we toch nog even (het is wel 4uur omrijden, maar dat zijn voor hier geen lange reistijden te noemen) naar de Northrim van de Grand Canyon rijden. Dit is de andere kant dan waar we de afgelopen dagen waren. Hier lopen heel veel lange hikeroutes en is het uitzicht weer heel anders. Het is één langs kronkelweg die alleen daar naartoe leidt, heuvel op en af en door de bossen. Een hele mooie weg om te rijden en waar we ook weer veel wildlife tegenkomen oa. Kalkoengieren, herten en wilde koeien.

Na een korte wandeling in de Northrim gaan we deze mooie weg ook weer terug via Kanab, een erg leuk plaatsje waar we weer even konden pinnen en Patricia een lekkere ChaiteaLatte kon halen.

Onderweg stoppen we ook nog even om te tanken en ijsblokjes voor in de koelbox te halen. Vanochtend heeft onze auto de 1000myl aangetikt, joehoe!

We rijden door het dorpje waar we morgen slapen, Orderville, omdat Bryce Canyon en Zion National Park niet zo ver van elkaar afliggen kruist het zich een beetje. We zijn inmiddels in de staat Utah aangekomen, waar het een uur later is dan in Arizona. Om 7uur Utahtime zijn we in ons hotel in Tropic. Morgen gaan we van hieruit Bryce Canyon bezoeken. We slapen vannacht in een houten hutje, een leuke locatie, Bryce Pioneer Village, er is een restaurant met live country muziek, kampvuurplek, zwembad, jacuzzi en een RV parking (kampeerplekken voor campers en caravans).

We gaan wat eten bij een restaurant in het stadje (wat ongeveer 500mtr lang is) waarvan we gelezen hebben dat ze er erg goede pizza's hebben. Bjorn vond hem echter niet lekker, Patricia wel. Gelukkig waren we zo slim geweest om een kleine (10inch) pizza te delen. De biertjes smaakte er wel erg goed (Hoodoo golden ale). Daarna zijn we nog in het restaurant van ons hotel beland voor een biertje, nacho schotel voor Bjorn en een spelletje te spelen onder het genot van live country muziek.

Weer genoeg voor vandaag. Tot morgen.