Dag 10, Grand Canyon - Page

Verenigde Staten, Page

Vanmorgen ging om kwart voor 5 de wekker. De zon komt op om 06.11 dus even opfrissen en 25minuutjes rijden om de zonsopgang te zien vanaf Matherpoint. Het was best frisjes. Maar zeker de moeite waard. De lucht die van kleur veranderd en de zon die opkomt boven de bergen, adembenemend! Op de terugweg zien we nog een aantal muilherten (muledeer).

Na een uurtje van de zon genoten te hebben gaan we onze trip van vandaag beginnen. We halen nog even een subwaybroodje als ontbijt en gaan dan weer verder richting Page.

Onze eerste stop van vandaag is de Horseshoebend, waaaauw! Hier zie je de coloradoriver in een hoefijzer vorm om een rots gaan. Je staat boven aan de rand van de bergen, dus het is erg hoog. Maar dapper als we zijn moet er natuurlijk wel even op de rand gezeten worden. Echt een aanrader om dit te gaan zien.

De tweede stop van vandaag is Antelope Canyon. Hier hadden we vooraf een tour geboekt om de uppercanyon te bezoeken. Dit is de Canyon die bekend staat om zijn mooie lichtinval bij het middaguur. We gingen eerst 3myl met een jeep door los zand, een hobbelig en winderig ritje. Daarna liepen we met gids en ongeveer 10 andere personen door de canyon. Onze gids, Jake, gaf aanwijzingen om de mooiste fotoos te maken en maakte er ook een paar voor ons, je kon zien dat hij dit vaker deed, want het waren erg mooie plaatjes.

Onze derde stop was de GlenCanyon Dam. Een stuwdam aan de Colorado river richting Lake Powel. Ook weer erg mooi.

Daarna hebben we Whauweap beach aangedaan, dit is een strandje bij Lakepowel waar je met je parkpas ook weer binnen kon. Het meer was echter erg koud en er stond flinke stroming en wind waardoor we na een halfuur ook behoorlijk onder het opwaaiende zand zaten.

Na een avondmaal bij Denny's gaan we door naar onze slaapplek voor vandaag. We slapen in Lake Powel Manor. Een grote villa, geboekt bij airbnb, dus bij mensen thuis. Wauw! Wat een gaaf huis, in de middle of nowhere met uitzicht op de bergen. Onze gastvrouw Janiece had het druk, ze heeft vandaag in totaal 9 gasten. Maar het huis is er groot genoeg voor. We hebben een eigen, grote, slaapkamer en badkamer en kunnen gebruik maken van de gezamelijke woonkamer en keuken. We spelen onder het genot van een paar biertjes nog een spelletje in de woonkamer waar ondertussen door Janiece en haar man, dochter+vriend gegeten wordt en een andere gast op de piano speelt. Erg gezellig. En dan gaan we optijd naar bed om wat slaap in te halen.

Tot morgen

Super leuk die verslagen om te lezen, ik krijg er wel dorst van. Amuseer jullie goed.

Robert 2016-09-16 19:26:43

Indruk wekkend allemaal, ook leuk die ARNB , Het is altijd maar afwachten in wat voor huis je komt. Geniet ervan want het is zo voorbij.