Dag 5, LosAngeles

Verenigde Staten, Hawthorne

Vandaag waren we al vroeg uit de veren om met de bus naar hollywood te gaan. Door de tips van Patty wisten we waar we de bus konden nemen en hoe we aan edn dagkaart voor de bus en metro konden kopen. Dit hebben we dan ook eerst gedaan, we moesten we wel een stuk voor lopen. Ook langs het nieuwe Space-ex gebouw, die naast NASA ook raketten maken en testen in de woestijn. Buiten stond dan ook een flinke raket.

Toen we de kaartjes eenmaal hadden hebben we de bus genomen, het duurde ongeveer een uur voordat we er waren. En er waren behoorlijk wat vreemde types die in en uit de bus stapten.
We namen de halte van Walk of fame. We hadden natuurlijk wel een wishlist gemaakt van sterren de we graag wilden fotograferen, maar omdat we niet alleen maar met ons hoofd omlaag wilden lopen hebben we ook een tour gedaan die oa door hollywood, beverlyhills en rodeodrive reed. Dit nam ongeveer 2uur tijd in beslag.

Op het einde van de tour werden we afgezet bij het Chinese theatre, dit is het theater waar jaarlijks de oscars uitgereikt worden en ligt aan de walk of fame. Natuurlijk gingen we nog even wat sterren verzamelen, best een opgave als je weet dat er meer dan 2500 sterren liggen.

Na hollywood wilde Patricia nog graag naar VeniceBeach. Dit was een tripje met de metro en een flinke wandeling vanaf santamonica, het is inmiddels al donker geworden, niet echt waard. Vele winkels en restaurantjes waren dicht en het strand was bezwaaid met 'homeless people', er lagen er zeker 100 op een klein stuk.

Na wat gegeten te hebben in 1 van de trendsetters restaurants gingen we weer richting het huis van Patty. Echter, zo goed als de heenweg ging met het ov, zo lastig was de terugweg. Maar na veel vragen aan verschillende buschauffers en meerder malem overstappen van bus naar metro en weer terug kwamen we toch op plek van bestemming. Moe van een lange dag vielen we snel in slaap.

Morgen gaan we onze auto ophalen en begint onze roadtrip.

Tot dan

Wat een avontuur weer :)

Toos 2016-09-16 10:48:01

Zie dat Bjorn zich al een auto heeft uitgezocht :)