Dag 23, San Francisco - San Simeon

Verenigde Staten, San simeon

Vandaag zijn we optijd uit de veren om op ons gemak de tassen weer in te pakken en in de auto te laden om vervolgens richting Pier 33 te lopen waar de ferry naar Alcatraz vertrekt.

We moeten er om 9uur zijn. Het is mooi weer dus we lopen al vroeg aan om onder her genot van een koffie en een smoothie met onze croissantjes van de bakker nog even van de zon te kunnen genieten alvorens we de ferry opgaan.
Om half10 vertrekt de ferry, het is ongeveer een kwartiertje varen. Nu zien we een heel ander beeld van SanFrancisco, namelijk veel mist over de zee. Alcatraz en de goldengate bridge zijn in de mist nog maar net te zien. Best een vreemd contrast aangezien het best warm is.

Eenmaal op Alcatraz hebben we een audiotour gevolgd die je door het cellencomplex leidt. Je kunt er wanneer je maar wilt een ferry terugpakken, er zit geen vaste terugkeertijd aan vast. Om half12 nemen we de boot terug. Best indrukwekkend om deze oude gevangenis te zien.

Na een korte stop bij Subway voor lunch, lopen we terug naar hotel om de auto op te halen en te vertrekken richting San Simeon waar ons volgende hotel is. We stoppen in Monterey, wat een leuk vissersdorpje! Als we via highway 1, dit stuk wordt ook wel BigSur genoemd, verder rijden hebben we helaas weinig kunnen zien van deze mooie weg, het was namelijk super mistig! Daarnaast was het al erg vroeg donker en zag je dus bijna niks meer.... erg jammer, maar het weer heb je niet voor het zeggen. De zonsondergang daarentegen was wel behoorlijk spectaculair, door de laaghangende mist leek het wel of we op het einde van de wereld waren. We nemen ons voor om morgen een stuk terug te rijden in de hoop dan alsnog in het daglicht wat te kunnen zien van deze mooie route.

We hebben vandaag ook de 3000myl aangetikt en 70rij uren!

Rond 21uur komen we aan bij ons hotel, het is een echt motel uit de Amerikaanse films. We gaan nog wat eten bij het naastgelegen restaurantje en dan zit de dag er weer op.