Dag 7, Joshua Tree Park - Kingman

Verenigde Staten, Kingman

Vanochtend zijn we dan toch naar Joshua Tree Park gereden. Het was een uurtje rijden uiteindelijk tot aan het visitorscenter. Hier konden we onze parkpas kopen. De America the beautiful annual pass is een jaar lang geldig in alle nationale parken van amerika.

Met de auto konden we Joshua Tree Park verkennen. We hebben 1 langere stop gemaakt om naar de Beaverdam te lopen. Het was echter nog steeds erg warm, meer dan 40graden. En dan is 3myl toch nog best een stukje in de woestijngrond. Onderweg kwamen we nog een aantal eekhoorns en chipmunks tegen.

Na de rit door Joshua ging onze trip verder richting Kingman waar ons volgende hotel ligt. De trip van vandaag duurt ongeveer 5uur. Via Lakehavasu, waar we helaas niet konden zwemmen, want nog was het erg heet, ging de rit verder richting Oatman om hier de Historic route 66 te rijden die tussen Oatman en Kingman ligt. Dit is een slingerweg door de bergen, je mag er dan ook maar 25myl per uur rijden, maar het was er erg mooi. Onderweg hebben we ook nog een mooie en grote kalkoengier gezien. En natuurlijk zijn we gaan eten bij een diner in jaren 50styl.

Vandaag is de 15jarige herdenking van 9/11. In Newyork kregen we hier wel iets van mee maar hier in California/Arizona is er niet veel van te merken, de vlaggen hangen wel halfstok en het is natuurlijk op elke zender op tv.

Rond 19uur waren we in ons hotel. Eerst een wasje draaien in de wasserette bij het hotel en nog even plonzen in t zwembad met een biertje erbij en de dag zit er weer op.