Dag1 Amsterdam-NewYork

Verenigde Staten, New York

Na een kort nachtje in het schiphol hotel, we moesten om 6.15 de trein hebben en lagen er rond half2 in, konden we het vliegtuig in. We vliegen met united airlines van Amsterdam naar NewYork Newark. Helaas was het personeel van united niet echt wakker, iedereen had gekke plaatsen in het vliegtuig en moest ruilen om een beetje bij elkaar te kunnen zitten. De vlucht duurde 8uur, jammer dat we niet naast elkaar konden zitten, dan naar slapen en filmpjes kijken. Er was behoorlijk wat turbulentie onderweg maar dat hebben de piloten goed opgevangen.

Eenmaal op Newark was het alles op zn gemakkie, koffers halen duurde lang, paspoort controle duurde lang... en dan met de trein en metro richting het hotel... nou! Drama, vond ik (Patricia) het. Toen we eenmaal met de trein en de metro in de wijk Queens gekomen waren moesten we het hotel nog zoeken, ook dat ging niet heel gemakkelijk en met wat irritatie, wederom van Patricia, kwamen we na meer dan een halfuur rondjes wandelen toch met koffers in het hotel aan, jeuj!

Aangezien het pas 16uur was in NewYork, 6uur vroeger dan in Nederland en Belgie, en we nog niet echt moe waren, besloten we wat te gaan eten en daarna richting Times Square te gaan. Dat ging al een stuk beter met de metro. Wat is dat groot zeg, en wat een licht schermen, djezus! We zijn nog even naar de M&m winkel gegaan en daarna weer terug naar het hotel, het was inmiddels half9 savonds en de moeheid sloeg toe.

Voor nu zit dag 1 er dan ook op. Morgen met de bus (gratis vanaf het hotel, elke ochtend om 9uur) naar Manhatten om wat siteseeying te gaan doen. Een bustour en boottour langs allerlei bezienswaardigheden staan sowieso morgen (of overmorgen) op het programma.

Nu gaan we lekker slapen, bjorn zn oogjes vielen in de metro al dicht.
Tot de volgende keer!

Xx

Heel veel plezier in New York!!! Central Park is heel leuk!!

Franka 2016-09-06 07:16:08

Veel plezier in New York xxx

toos 2016-09-06 14:30:30

Heeft even geduurd, maar ik heb jullie gevonden. Veel plezier en dat zal zeker lukken. Groetjes Jacqueline