Dag 12, Bryce Canyon - Zion National Park, Orderville

Verenigde Staten, Orderville

Vanochtend was het best koud, de eerste dag dat Patricia geen korte broek aantrekt, het was snachts -1graden.

Vandaag gaat de reis verder naar Bryce Canyon. Ook hier konden we weer binnen met de parkpas. Hier hebben we de Navajotrail gelopen. Dit is een hike route van 1.3myl (2.2km) maar met een flink hoogteverschil. Je gaat dus eerst flink omlaag over een kronkelpad, loopt vervolgens onder in de Canyon langs de Hoodoo's, zo noemen ze de puntige rotsen, om daarna ook weer flink omhoog te lopen. Het was een pittig tochtje. Daarna zijn we door Bryce Canyon gereden, om bij het laatste punt, Rainbowpoint, op 30 km van de ingang, nog van een prachtig uitzicht over de Canyon te genieten.

Dit ritje maken we ook weer terug. Aan het vele roadkill (dode dieren langs de weg) zie je dat hier veel meer dieren leven dan we levend gezien hebben. We zien oa een wild zwijntje, grote stinkdieren en coyotes. En dan nog een uurtje rijden naar onze slaapplek. Onderweg naar ons hotel stoppen we om in een plaatselijke diner een hamburger te eten, de eerste van deze reis.

Rond 18uur komen we op onze slaapplek aan, onze laatste airbnb. Het is een kleinschalig motel waar alle kamers, ik geloof dat het er een stuk of 12 zijn, een thema en een naam hebben. Wij slapen in de 'Fall in Love suite'. Een kamer in het thema Fall (herfst), super mooi aangekleed, we gaan dus vanavond tussen de bomen en een sterrenhemel slapen. Je moet zelfs een trapje op om in het bed te komen. en, voor het geval je het koud krijgt staat er een fireplace tegenover het bed! De kamer is groot en heeft een aparte zitruimte waar een slaapbank staat.
Onze gastvrouw Dixie heeft me aan het begin van de week laten weten dat ze er zelf pas zaterdag weer is, maar ze laat weten dat een van haar vrienden, Dale, ons zal ontvangen. Dit heeft hij ook zeer vriendelijk gedaan. Ook geeft hij ons tips over Zion National Park waar we morgen naartoe gaan.

In de middag was het 31graden, wat een verschil met vanochtend zeg!

In het dorpje is, op een supermarkt en tankstation na, verder niets te doen. Omdat we weinig zin hadden om nog ergens naartoe te rijden vandaag, spelen we buiten nog een spelletje, maken we een korte wandeling en kijken daarna een filmpje die we bij de receptie halen, omdat er geen ontvangst op tv is, maar wel een dvdspeler, zelfs een videospeler staat er nog, inclusief banden, haha.

Morgen brengen we een bezoek aan Zion National Park en slapen we nog in nachtje in het motel van Dixie.