Dag 19, Sequoia National Park, Three Rivers.

Verenigde Staten, Three Rivers

Na een fijn nachtje en een ochtenddouche zijn we weer fris en fruitig om de dag goed te kunnen beginnen.

Het ontbijt bij de meeste hotels is 3x niks, er staat wat gebak, fruit, muesli (meestal geen melk of yoghurt erbij), sinaasappelsap en koffie of thee. Hier is het dan ook niet anders, maar we hebben nog broodjes van de supermarkt gisteren, met een koffietje en een warme chocomel erbij en we zijn vertrokken.

In een minuutje of 10 zijn we bij de ingang van Sequoia national park. Dan is het nog een uur rijden naar de eerste trail, de Giant three trail. Dit is maar een korte hike, maar gaat langs veel mooie en grote Sequoia bomen. Daarna gaan we daar naar de General Sherman trail, die ons naar de grootste (in omvang) boom van de wereld leidt, de General Sherman. Wat een boom, niet normaal!

We gaan ook nog de Congrestrail lopen, deze gaat langs de andere bekende bomen van Sequoia national park, de meeste hebben dan ook een naam zoals General Lee en Mc Kinley.

Sequoia is toch echt wel het mooiste park wat we gezien hebben, je voelt je erg nietig als je tussen die mega bomen doorloopt. Het is er mooi groen, er zitten veel diertjes en het is er rustig. Wel is het er fris, zo rond de 16graden, dus de truien gingen vandaag aan.

Na de hele dag in Sequoia te hebben gereden en gewandeld gaan we wat eten in het dorp en dan nog even relaxen.

Morgen gaan we op tijd vertrekken naar Yosemite national park en de Tiogapas rijden. Die ligt aan de andere kant dan waar wij het park ingaan, het is dus best een stuk rijden, ongeveer 2uur vanaf de ingang.

Tot morgen

geweldig park, en mooie foto´s.

thijs 2016-09-24 10:13:38

Ik hoop dat je wat zaadjes hebt meegenomen, kunnen we die in de tuin planten.