Dag 8, Kingman - Grand canyon, Valle

Verenigde Staten, Valle

Vandaag zal onze trip ons naar de Grand Canyon leiden. De rit duurt ongeveer 2uurtjes, dus we hebben alle tijd, want in Valle, een dorpje vlakbij de Grand Canyon, blijven we 2 nachten.

Eerst een bezoekje aan de Kmart om onze voorraad biertjes aan te vullen. We hebben inmiddels wel een paar voorkeuren, aangezien onze bierkelder thuis best wat lekkere biertjes bevat zijn we misschien wat kieskeurig geworden. Maar de Budweizer, Budlight lime en Dos xx amber mogen onze koelbox best vullen.

Onderweg nog een een subwaybroodje als ontbijt en we rijden door naar Valle. We maken een stop in Williams, ook een onderdeel van de Historic route 66, om wat te eten en een paar mooie fotoos te maken.

Om 13.30 kwamen we aan bij ons hotel in Valle, wat zo'n 20 minuten van de Southrim de Grandcanyon af ligt. Onze kamer in het tegenover gelegen motel was echter nog niet klaar, dus gingen we eerst maar naar de Grandcanyon. Met onze parkpas konden we zo doorrijden. Auto parkeren en de trail (wandelroute) op. Alvast een stukje van de Rimrail lopen, die in totaal 20km langs de rand van de Grandcanyon loopt. De eerste 5km hebben we vandaag gelopen, morgen lopen we het andere stuk met meer afdalingen en beklimmingen.

Toen we terug naar het hotel gingen zagen we heel veel elanden langs de weg staan. Volgens een (on)betrouwbare bron was het echter de nep versie van de Moose (eland), namelijk de Elg.

Onze hotelkamer is inmiddels klaar als we terugkomen, het is een soort western thema hotel, waar ook een aantal oude auto's en beelden staan. Ook hebben we een western themakamer, met 2 tweepersoonsbedden. Kunnen we eindelijk apart slapen, haha grapje.