Dag 13, Zion National Park, Orderville

Verenigde Staten, Orderville

Vanochtend zijn we, na heerlijk geslapen te hebben onder de sterrenhemel, een ontbijtje gaan eten bij de bakkerij in het dorpje, die was er dan weer wel. Het was zelfs een Duitse bakkerij, met kaiserbroodjes. Ook namen we er lunch mee voor in het park vanmiddag. Bij de bakkerij hadden ze een leuke slogan op hun shirtjes staan: Americans like them soft en squizy, Germans like them hot and hard. We weten niet zeker of dit over de broodjes ging.....

Op weg naar Zion national park. We mogen weer binnen met onze parkpas, toch handig dat ding. Het is een mooie en lange slingerweg in het park. We moeten 2 tunnels door, bij eentje moesten we lang wachten voordat we er doorheen mochten. De tunnel was namelijk behoorlijk laag en smal waardoor bussen en campers er in de midden van de tunnel doorheen moesten waardoor er maar van 1 kant verkeer door kon in plaats van langs 2 kanten. De tunnel was 1.1 myl lang, best een flinke tunnel dus.

In Zion zelf was het erg druk. Er was dan ook geen parkeerplek meer in het park. We hebben de auto in Springdale , dorpje dat tegen het park aanligt, geparkeerd en zijn met de pendelbus naar het park gegaan. Om naar een hiketrail te gaan moesten we de parkbus nemen, ook hier stond een erg lange rij. De bekendste hike in Zion heet Narrows, hierbij wandel je in het water. Omdat wij dit niet wilde in de drukte en het water bovendien erg koud was, kozen we voor de Riverside trail, die langs de rivier loopt. Hier was het echter ook erg druk, voetje voor voetje wandelen is niet zo fijn. Dus daar waar het kon zijn we van het pad afgegaan om in het zand of toch even in de rivier te lopen.

Als laatste hebben we nog de Pa'rus trail gelopen. Niet zo ver maar wel fijn langs de rivier en er liep bijna niemand. De temperatuur schommelt erg, vanochtend was het 5graden inmiddels is het 35graden geworden.

Zion is een mooi park, veel groen, diertjes en water. Heel anders dan Bryce waar het alleen gesteente is.

Na deze wandelingen gaan we weer richting onze slaapplek. Onderweg stoppen we bij restaurant Thunderbird, ons aangeraden door Dale. Lekkere spareribs! En een leuk tentje.

We spelen nog een spelletje, zetten een filmpje op en gaan dan lekker slapen. Morgen op tijd vertrekken, voor de drukte in Zion waar we doorheen rijden, naar Las Vegas. Even wat afwisseling na al die mooie natuur, daar hebben we wel zin in.