Key West

Verenigde Staten, Key West

Om 10:00 vertrokken uit Napels. Vrij snel al weer eens een Toll road. Nou hebben we een apparaat op de voorruit die moet registreren als we door tolpoorten rijden, maar sinds dat we in Florida rijden vertrouw ik dat ding niet zo. Dus maar naar de kassa gereden van de tolplaza om te betalen...en meteen te kijken of het apparaat werkt...niet dus. Maar eens kijken hoeveel boetes dat deze vakantie opgeleverd heeft...en hoe we dat met Avis gaan oplossen. De weg over de keys naar Key West is op zich al lang...en door de snelheidsbeperkingen duurt het allemaal nog veel langer. Heel veel controle van politie, maar ik houd me netjes aan de max snelheid. Groot was de verbazing toen we opeens blauwe zwaailichten in de spiegels hadden. Netjes gestopt...vrouwlijke agent vroeg of ik van de 'Move over law' (een baan opschuiven als er een voertuig in de berm staat) had gehoord. Dat had ik...en dat deed ik ook altijd netjes....alleen nu niet, omdat ik dacht dat de strook ernaast voor linksaf was. Schijnt dat je dan 20 km langzamer moet dan de max snelheid....weer wat geleerd 😁 kwam er met een waarschuwing vanaf 🤔
Eenmaal in Key West ingecheckt en meteen verder gaan lopen. Hotel is schitterend gelegen tov de highlights. Zuidelijkste punt van de VS gezien...Mallory square, met bands en straatartiesten. Sunset maar niet afgewacht....doet de zon tenslotte elke avond 😲 Gegeten in een visrestaurant aan de haven, en daarna het toetje gegeten in een dessert restaurant met de mooie naam 'Better than sex' 😂

Je bent een crimineel.. Niet je tol betalen en ook nog 20 miles te hard gereden! 😀