Dag 14 Golden - van Icefields parkway - Valemount

Canada, Valemount

Vanochtend verslapen, maar dankzij de gehorigheid in het hotel wakker geworden van de andere hotelgasten 😃 Vanuit Golden terug naar de Icefields parkway was een uurtje rijden. Toen dus de (zelfbenoemde) mooiste snelweg van de wereld gereden. We zijn gestopt bij Peyto Lake....even een hike door een bos over ijzige paadjes, maar het uitzicht was fantastisch. Terug geglibberd naar de auto en doorgereden naar het Colombia Icefield centre. Daar aangekomen maar een extra laagje kleding aangedaan...begon knap fris te worden. Geboekt voor de Glacier Skywalk. Beide zijn we geen helden op hoogtes, maar dit wilden we toch wel meemaken. 280 meter boven een canyon over een glazen skywalk 🤔 we did it en het was best gaaf...en koud 😉 Even opgewarmd en toen nog maar een laagje kleding erbij om naar de glacier te lopen. Berg op....strakke wind tegen...was weer een lekkere workout. Na deze acties in de auto gestapt en er pas bij de Athabasca Falls weer uitgekomen. Daarna het park uitgereden op weg naar ons hotel in Valemount. Dit plaatsje was 1 goed restaurant rijk en daar hebben we heerlijk gegeten. Valt op hoeveel mensen hier werken die van buiten Canada komen. Serveerster Samantha vanavond kwam oorspronkelijk uit Italië. Gisteren ene Petra die uit Australië kwam. De mensen in dit dorp hebben hun vriezer vol liggen met vis en vlees dat zelf vangen...echt een heel ander leven.

Goed dat jullie warme kleding bij jullie hebben en aan sport geen gebrek Stoer hoor al dat lopen Liefs van ons