San Fransisco

Verenigde Staten, Fairfield

Vanochtend weer rond half 9 ontbeten en daarna op naar San Fransisco. Het was een hoop getoeter, maar uiteindelijk toch de auto ergens kunnen parkeren en de dag kon beginnen. Eerst naar fishermans warf geweest. Erg leuk, overal straat artiesten, eettentjes en souveniershops en dat alles aan de haven. In de haven ook nog het schip gezien waar de titanic op opgenomen is. Hierna aangelopen naar lombard street. Grappig hoe die auto's zigzaggend de heuvel af komen en daarna verder gelopen naar little italie en chinatown. Hier natuurlijk weer de meest gekke specerijen en winkels waar vis voor je ogen geslagd werd. Toch niet helemaal mijn ding. De golden gate bridge van afstand bewonderd, maar niet meer naartoe gegaan. Na dit alles weer terug naar fishermans warf. Daar heb ik wat fish & chips gegeten. Helaas minder dan waar ik voor betaald hadden, want de meeuwen vonden het een goed idee om mij aan te vallen en eten te stelen (maar ik kon het toch niet helemaal op). Hierom ook geen fotos van het eten dit keer. Ik was namelijk in strijd tegen de meeuwen. Oskaj had trouwens (saai) een broodje van de Subway gegeten :p. Hierna nog even op pier 39 gekeken, waarna wel met de bood naar alcatraz gingen. Brrr... ik had het in San Fransisco al niet warm, maar op de boot en op het eiland was echt heel koud! Helaas geen super spectaculaire foto's kunnen maken, want er waren veel wolken en deze hingen ook nog erg laag. Eenmaal op alcatraz eerst een korte tour gehad met een gids, waarna we in de gevangenis koptelefoontjes kregen met een audiotour (zelfs in het Nederlands). Echt een super ervaring! Heel leuk om ook de echte verhalen te horen van oud bewakers en oud gevangenen. Na de tour weer terug naar de boot en eenmaal in SF weer terug naar de auto. Nog een 1,5 uur rijden en we waren bij het hotel. Uitgeput maar voldaan. Nu is het tijd voor onze wel verdiende nachtrust!

Een leuke en drukke dag weer voor jullie...ja die meeuwen weten wel waar ze eten moeten halen maar eet niet echt ontspannen lijkt mij....alcatraz lijkt me een indrukwekkende ervaring en als je nu de film escspe from alcatrez kijkt weet je precies hoe het in het echt daar was. .wat geweldig om dit allemaal mee te maken. .ja wel behoorlijke temperatuurs verschil met wat jullie gewend zijn zeker op de boot en eiland ... straat artiesten ook altijd leuk om naar te kijken...weer een hele leuke dag ....nu weer eerst bijkomen en denk dat de airco niet aan hoeft 😉...welterusten en gezond weer op hvjxx

Emmy 2016-07-16 10:15:33

Leuk allemaal. Als je toch elke dag zigzag naar beneden moet rijden. Zou niet mijn hobby zijn. Alcatraz ziet er nog net zo uit als in de film alleen dan zonder clint eastwood. Veel plezier morgen in SF.

peter 2016-07-16 12:15:06

Hele mooie foto s en weer een hele fijne dag liefs oma

oma 2016-07-16 12:37:16

Ahww oskaj heb je geen foto's gemaakt van de attack :p. Jullie hebben het druk zat volgensmij. Nog heel veel plezier daar. En geniet nog maar van de tijd voordat je weer naar Nederland word waar veel en laaghangende wolken de standaard is.

Vera 2016-07-16 13:33:47

Gaaf weer hoor! Alcatraz hebben wij nog steeds op de bucketlist :-) we vergeten steeds te reserveren......leuke foto's! zo te zien hebben jullie t naar je zin!