Yosemite

Verenigde Staten, Patterson

Vanochtend om 8 uur gewekt door de wekker, want het ontbijt duurde maar tot 9 uur. Snachts nog een keer wakker geworden van de kou. De airco werkte dus s'nachts wel goed. Na het ontbijt, op naar Yosemite. Na ongeveer 1,5 uur bergweggetjes hadden we yosemite visitors center bereikt. Vanaf hier weer met de shuttle bus naar verschillende plekken in het park. Onze eerste stop was deze naar de vernal falls. Wat een klim was het om naar de waterval te komen! We hebben ongeveer 5 keer moeten pauzeren voor mij, maar uiteindelijk toch gered. Schitterend mooi! Echt alle moeite waard! Voordat we aan de trail begonnen was het plan om na deze waterval door te lopen naar de nevada fall, maar ik was al blij genoeg dat ik dit gehaald had, dus dat zat er niet meer in. Na een wandeling van ongeveer 2,5 uur berg op en af, weer terug bij de bushalte die ons naar de lower yosemite falls bracht. Dit is gelukkig maar een wandelingetje van 20 min over vlak terrein. Ook een erg mooie waterval, maar de eerste was toch nog wel iets mooier. Yosemite is een beetje Zion in het groot. Dat idee heb ik tenminste. Ook hier herten, eekhoorns en watervallen, alleen zijn deze hier nog groter. Na deze 2 trails (van de 21) (die we beide maar voor de helft gelopen hebben) zijn we weer teruggegaan naar de auto en aangereden naar ons volgende hotel in Patterson: Econo lodge westley. Eerst nog even een tussenstop gemaakt bij Papa Johns en de Walmart, waar we lekker gegeten hebben. De kamer is weer erg mooi. Nu lekker slapen!

Wat een geweldige natuur, die mega rotsenblokken en dan die kleine mensjes erbij. Ik neem aan dat je daar niet kan zwemmen of pootje baden bij de watervallen ? Lijkt me wel lekker als het zo warm is. Zo te zien komen jullie niet echt om van de honger ! Altijd grappig waar die hotels hun vloerbedekking vandaan halen. De meeste vreemde patronen heb ik al voorbij zien komen. Zouden ze daar een speciale winkel voor hebben. Zo te zien wel een lekkere ruime kamer. Doe het rustig aan en tot morgen.

Jolanda 2016-07-15 07:58:59

Mooi hoor en zo doe je nog eens wat conditie op. Toch nog wel knap dat dat allemaal lukt met die knieen van jullie. Laatste park en vanaf nu weer de drukte in. Veel plezier in san francisco.

peter 2016-07-15 08:06:59

Bij de watervallen niet nee. Stonden zelfs allemaal borden van datums wanneer mensen omgekomen waren omdat ze te dicht bij het water kwamen en meegesleurd werden. Maar onderaan de berg mocht je wel zwemmen. Hebben wij echter niet gedaan, maar veel andere vonden dit inderdaad een erg goed idee!

kims.reisblog 2016-07-15 08:09:41

SUPER mooie foto s ...wat een prachtige natuur ..de foto waar jullie op staan met de waterval op de achtergrond ia ook weer een voor in een lijstje...en wat komt dat hertje dichtbij zeg...stevig wandelingetje zeg...het trailen zit in je bloed😉...leuk uitstapje voor papa en .......nee niet de mannen...maar ons😄 Welterusten weer en gezond weer op hvjxx

Emmy 2016-07-15 08:12:40

Prachtig die watervallen en wat een hoogte knap dat jullie dat gedaan hebben super mooi liefs oma