Aankomst

Verenigde Staten, Los angeles

Vanochtend was het maarliefst 5:00 uur toen de wekker al afging en om 6:00 waren we onderweg naar Dusseldorf. We hadden eerst een vlucht van Dusseldorf naar Atlanta welke 9,5 uur duurde. Wij zijn tijdens deze vlucht erg goed verzorgd. Zoutjes, pinda's, warm eten met een broodje, salade en een toetje, toastjes met een kaasje en een bon bon, een warme wrap en zoveel drinken als we wilde. Hierna kwamen we op de gigantische luchthaven Atlanta aan, waar we met een soort inwendige metro naar onze gate moesten. Na 4,5 uur op de luchthaven ging onze volgende vlucht van Atlanta naar Los Angeles. Daar moest een "crazy women" (zoals het personeel in het vliegtuig haar noemde) uit het vliegtuig getild worden door de politie omdat ze zelf niet wilde vertrekken. Op wat vertraging en wat sla en ham in het haar van verschillende mensen na, hebben we hier geen hinder van ondervonden (ze gooide namelijk haar eten door het vliegtuig). Om 20:45 (lokale tijd) arriveerde we vervolgens in Los Angeles, waarna we met een shuttle bus naar de autohuur vervoerd werden. Hier werd ons dringend aangeraden om een grotere auto te pakken, omdat je met de kleine auto niet in nationale parken mocht en de koffers daar niet inpasten. Jammer van de 300 dollar, maar nu hebben we wel een hele mooie auto (zelf uitgezocht: ie foto). Na 2x verkeerd rijden, gedoe bij de receptie over de borg, het kwijtraken van een simkaart (alweer teruggevonden ondertussen) en de pinautomaat die niet meewerkt, zijn we dan alsnog veilig op de hotelkamer aangekomen om 00:30 (lokale tijd, nl tijd: 09:30). En nu snel slapen!

Ben heel blij dat jullie veilig zijn aangekomen en dat je me zo goed op de hoogte hebt gehouden..zoals altijd wat ben je toch een schat maar dat wist je al..de auto ziet er goed uit beter als die dinkytoy.. hopelijk doet oskaj pinpas het ook morgen en dan kan het leuke gedeelte van de reis gaan beginnen..welterusten voor nu en gezond weer op hele dikke kus hvjxx

Emmy 2016-07-02 10:07:35

veel plezier in amerika. Toch jammer van de spark, was toch ook een hele vette auto :-)

peter 2016-07-02 10:30:17

He jongens, wat is het toch geweldig leuk om jullie zo te kunnen volgen. Johan vertelde dat hun (30 jaar) geleden ook een hoop gedoe hadden met het huren van een auto. Fijn dat het allemaal is gelukt en wat goed dat jullie alles zo goed oplossen. Voor nu welterusten en tot de volgende keer.