Zion Canyon

Verenigde Staten, Sint george

Vanochtend om 8:00 wakker en rond 10:00 uur onderweg naar Zion Canyon. Het idee was dat dit een kort bezoekje ging zijn, maar niets was minder waar. Wat was het schitterend. We hebben 2 wandelingen gemaakt (van de 9). 1 duurde ong een uur en 1 hebben We maar deels gedaan, wat ong een half uur duurde. De bus (waar we ong een uur op moesten wachten..) bracht ons naar het beginpunt vd eerste wandeling: the narrows. Echt prachtige omgeving. Overal veel eekhoorns en vogels die heel de tijd een kijkje bij je komen nemen. Je loopt de hele tijd langs een beekje af, waar je verfrissing kon zoeken, langs stijle rotsen waar het water langsaf stroomt met "hanging gardens" (zoals ze dat hier noemen). Erg moeilijk om op foto te krijgen hoe mooi het was. Daarna naar de 2de wandeling (weet niet meer hoe die heette) waar we door en onder 2 watervallen(tjes) zijn gelopen. Omdat de watervallen zo weinig water bevatte hebben we dit (bijna) niet op foto gekregen. Tijdens deze wandeling zagen we ineens 2 herten bij een plasje. Super mooi, de ongerepte natuur! Na de watervallen gezien te hebben zijn we maar weer teruggelopen naar de bus, die ons weer naar de auto bracht. Gelukkig zijn we geen tarantula's tegengekomen (Stond in het boekje dat die daar leven) en met een goed gevoel om half 6 naar het volgende hotel in St George (claridge inn). Heel mooi hotel waar we nog even lekker hebben gezwommen en daarna gaan eten bij Wendy's. Weer een echte Amerikaanse keten van het lijstje :p. Om 21:00 weer terug in het hotel. Even ontspannen en dan optijd naar bed, want morgen gaan we naar Las Vegas :D.

Ik vind de foto,s super mooi, maar ik snap dat het moeilijk is om alle indrukken op de foto te krijgen. Vooral de foto met de zwarte brug vind ik mooi. Hotel ziet er goed uit. Morgen weer een nieuwe dag, veel plezier.

Jolanda 2016-07-10 08:33:46

Prachtige foto's ! Have fun in Vegas! Vergeet niet om ook downtown te gaan kijken!

Astrid 2016-07-10 08:58:25

Wat is dit super mooi zeg...echt prachtig op de foto s al laat staan in het echt...en dan die hertjes die aan het drinken zijn...geweldig mooi....ik had al gelezen dat het een heel mooi park moest zijn en dat sommige het mooier vonden dan de grand canyon en zelfs het mooiste park wat ze ooit hadden gezien maar blijft altijd iets persoonlijks natuurlijk...het is in ieder geval weer een hele mooie dag geweest en als afsluiter nog een mooi hotel met een zwembad en lekker eten ..nu lekker na genieten en voor straks welterusten en gezond weer op en alvast goede reis naar Las Vegas hvjxx

Emmy 2016-07-10 10:05:07

Supermooi. Daar zou je nog wel eens terug kunnen gaan voor de andere 7 routes. Starten die telkens vanaf andere punten waar je met de bus wordt afgezet? Viva las vegas

peter 2016-07-10 10:35:06

Heb nog even de foto's op de computer bekeken. Die op de brug is wel een hele raadselachtige. Of hij is met de zelfontspanner gemaakt en oskaj was in 10 seconden terug op zijn plek! Of de selfiestick van de aldi kan langer worden gemaakt als ik gedacht had of iemand anders heeft de foto gemaakt en is er nu vandoor met jullie telefoon. Waarschijnlijk geen van deze 3.

peter 2016-07-10 12:22:21

Of er liep een look-a-like van oskai in zion park of van Kim natuurlijk.

peter 2016-07-10 12:23:19

Prachtige opties allemaal pap, maar een aardige Amerikaan heeft de foto voor ons gemaakt en mijn mobiel daarna weer netjes terugegeven. Je wordt idd elke keer op een ander beginpunt afgezet met de bus waar dan weer een wandeling begint. Daarom begonnen we bij punt 9 en zijn daarna naar beneden punt 5 gegaan. Bij punt 5 zat namelijk een bar waar we even een ijsje hebben gegeten voordat we aan de 2de wandeling begonnen.

kims.reisblog 2016-07-10 16:18:09

Aha, zat ik toch ergens goed. Heeft ie wel knap gedaan met dat struikje nog op de voorgrond. Lijkt wel of hij op de grond lag maar dat zou teveel gevraagd zijn.

peter 2016-07-10 18:12:23

zelfs met mijn bril op had ik niet gezien dat jullie er samen op stonden...hele mooie foto inderdaad weer een voor in te lijsten