Bryce Canyon

Verenigde Staten, Parowan

Vanochtend al om 7:00 uur wakker (dachten we) en toch het ontbijt gemist wat tot 9 uur duurde. Wij op ons gemakje opgestaan en gedoucht. We waren toch vroeg genoeg. Toen om kwart voor 9 naar het ontbijt, bleek het al kwart voor 10 te zijn.... blijkbaar leven wij de afgelopen dagen al een uur verkeerd (al vanaf dag 3 :p).. maargoed toen maar even iets bij de lokale supermarkt gehaald. Daarna aangereden naar Bryce Canyon. Heel mooi, maar minder indrukwekkend dan Grand Canyon en Monument Valley. Daarna naar Parowan, waar we slapen in Crimson hills motel. Wat een grappig klein plaatsje is dit. Kan zo in een film. Alles is echt typisch Amerikaans. Villa's met strak gemaaid gras en witte hekjes ervoor met de auto's in de garage naast het huis met natuurlijk een oprit. Een high school zoals je die voorsteld met een groot sportveld erbij met american footbal palen en een echte typische metalen tribune erlangs. Heel grappig. Ons motel is een particulier dingetje. Bij het inchecken moesten we bij het huis van de vrouw aanbellen, waarna de vrouw ons met haar laptop in de hand incheckte. Ze heeft geiten, kippen met heel veel kuikens en poezen. Aan de overkant van de straat liepen tot opheden ongedefinieerde diertjes (zie foto) en we moesten onderweg hard remmen voor overstekende kalkoenen. Erg grappige omgeving met een goede schone kamer!

Wat een prachtige foto s weer zeg...blijft indrukwekkend al die rotspartijen en uitgestrekte gebieden....ja je moet het maar weten dat je in een andere tijdzone bent gekomen zijn wij hier niet gewend in ons kleine landje ...volgens mij is het een stokstaartje dit is een roofdiertje dat leeft in woestijnachtige gebieden en houd van o.a spinnen dus een dier na je hart kim 😉...ze leven met meerdere bij elkaar en een staat dan op de uitkijk ....wat makkelijk en zo te zien ook lekker zijn die kant en klare maaltijden toch en zo te zien zijn de hotelkamers hier ook op ingericht want jullie hebben vaak of altijd wel een koelkast en magnetron..smakelijk eten en goede reis weer verder hvjxx

Emmyx 2016-07-09 05:17:11

Goedemorgen jongelui. Best knap om de hele week er al een uur langs te leven. Maar dat is het fijne van vakantie dat de klok minder je dagelijks ritme bepaald. Het eten ziet er goed uit. Een prima oplossing voor niet te veel geld. Ik denk ook dat het een stokstaartje is, mooi op wacht voor de rest van de groep. Grappig om te zien, ik ken ze alleen maar van tv en de dierentuin. Ik vind de natuur toch nog steeds behoorlijk indrukwekkend maar ook wel weer heel anders dan op de vorige foto's. Nog veel plezier en tot morgen vroeg.

Jolanda 2016-07-09 08:35:56

Wij dachten ook al aan een stokstaartje oid. Er zit inderdaad een hele groep en ze maken klak geluidjes naar elkaar. Gelukkig leven we nog niet de hele weet een uur verkeerd (maar 3 dagen.... best veel dus), want in LA zaten wel goed, maar blijkbaar hebben utah en arizona eendere tijdzone dan nevada en clifornia :p.

kims.reisblog 2016-07-09 16:15:49

Dan ga ik weer eens dwarsliggen. Volgens mij is het een kauw. Geintje. Nee serieus het is denk ik een prairyhond de stokstaart ziet er toch anders uit. Mooi idd die rotsen met die vergezichten. Beetje amerikaanse orginele cultuur snuiven is ook altijd leuk. See you tomorrow. Ben benieuwd naar het volgende zoekplaatje.