Lord of the Hobbits...

Nieuw-Zeeland, Dunedin

Oh, trouwens, er staat op 12 februari een pin die eigenlijk op 2 februari moest staan. Dus ga die eerst even lezen! Het ging ff mis en ik kan het niet meer veranderen. KAK!

Na de Sounds is het uiterste zuidelijke puntje van het Zuidereiland lang zo’n mooie attractie niet. Er staat daar een bordje met de afstand tot de zuidpool en de afstand tot de evenaar. Verder is er geen bal te beleven.
We overnachten in een vakantiehuisje aan zee, waar de dolfijnen tot bijna in de branding komen om met de badgasten te spelen. Stel je geen Bloemendaal aan Zee voor, het is een uitgestrekt strand met een handjevol mensen. Er spelen meer dolfijnen in de golven dan dat er mensen op het strand zijn. ’s Avonds nemen we nog een kijkje op een strandje waar pinguïns aan land komen om voor hun eieren / kleintjes te zorgen. We zien 4 van die rare waggelbeesten onhandig rondhupsen, en ik vind het best gaaf om die beesten eens buiten de hekken van de dierentuin te zien. We worden werkelijk belaagd door die klote zandvliegen, dus we maken weer dat we wegkomen. Wat een rotbeesten! Ze zijn nog 10x erger dan muggen en de jeukende bulten die je eraan over houdt wel 1000x erger. @#$%^&*!@#$%^&*!@## vliegen!
Onderweg naar Dunedin regent het de hele weg. Op zich niet erg, het is een paar uur rijden dus beter dat het nu regent dat op het moment dat we iets leuks willen doen. We spenderen 2 nachten in een hostel met de naam Hogwartz, waar allerlei Harry Potter details in verwerkt zitten. We doen wat stadse dingen, zoals shoppen, het treinstation met mooie mozaïeken bezoeken en we rijden op en neer over de steilste weg ter wereld. Fritz moet er behoorlijk aan trekken en verder dan vol gas in de tweede versnelling kom ik niet. Het is echt STEIL! Zou je hier de hellingproef kunnen doen? Ik probeer het maar niet, want dat geeft zo’n gedoe als het niet lukt…
Het leek ons leuk om hier een keer naar de film te gaan, dus ’s avonds zijn we naar de Hobbit geweest. Kaartje voor 10 dollar gekocht en daar zaten we dan. Els wilde de Hobbit graag zien en ik dacht, ach, ik ga gewoon mee. Een paar weken geleden had ik mijn eerste kennismaking met de Lord of the Rings, maar ik vond het eerlijk gezegd niks. Harry Potter vind ik super, maar dit op de een of andere manier totaal niet. Wat ik er wel mooi aan vond waren de buiten opnames, waarvan een groot deel hier in Nieuw Zeeland op de gevoelige plaat gezet is. Zo mooi hoe ze dat gedaan hebben. Daarom dacht ik ook, weet je wat? Ik ga gewoon mee naar de Hobbit om de buitenopnames. Al werd ik wel behoorlijk afgeleid door het slappe plot van de film zelf (mijn mening hè, iemand anders zal het misschien fantastisch vinden, dat weet je nooit), de bergen en de natuur in de film waren echt heel mooi. Maar dat hele Lord of de Hobbit ☺ …. nee. Niks voor mij.