Een stukje Holland aan de andere kant van de wereld

Nieuw-Zeeland, Wanaka

Met een wagen vol geladen vertrekken we weer. Wat een dag was dat zeg! In geuren en kleuren herhalen we alle details weer als we met z’n allen richting Wanaka vertrekken. Geneviève heeft een oud collega die daar woont en wij mogen met z’n vieren langskomen. Het plan is om in een tent in de tuin te kamperen en aangezien de weerberichten lovend zijn, lijkt ons dat prachtig.

Het zuidereiland laat zich weer van zijn beste kant zien, na wederom elke bocht wordt het weer mooier. Overal waar we een uitzicht hebben roept iedereen ‘STOPPEN!’ en huppelt al het kroost gewapend met camera de auto uit. Zo schieten we natuurlijk niet op! We lachen de hele dag om niks (vooral ik eigenlijk) en de tranen lopen over m’n wangen. De lolbroek, grapjas en kletskousen draaien overuren, ik kan niet eens vertellen waarom! Het lijkt wel of ik rare paddenstoelen heb gegeten vanmorgen!

Rond half 5 arriveren we in Wanaka bij Harry en Yvonne. Wat een luxe! Er staan al 2 tentjes opgezet en wel in de tuin, compleet met matrassen en dekens. Hoe vet is dit?? Dit is gastvrijheid!
Toastjes, (de lekkerste) kaas en smeerseltjes worden tevoorschijn gehaald als we onder de parasol in de tuin zitten. Met uitzicht op de bergen genieten we van het late middag zonnetje.
Vlak voor het eten nemen we nog snel even een duik in het meer (Lake Wanaka) wat heerlijk verfrissend is na een zweterige dag in de auto. Het eten van vanavond is net zo luxe als het hele verblijf, een echte heuse barbecue! We smikkelen er op los, want het is echt super lekker.
’s Avonds laat Harry ons nog een promo filmpje zien over de sounds in het zuiden, werkelijk prachtig. Dit willen we ook zien!!! Maar we hebben nog geen plan! We spreken gelijk af dat we de volgende ochtend reserveren om een reisplan voor de rest van het Zuidereiland te maken.
We belanden vroeg in de tent, want we zijn doodop. Zonder een wekker te zetten (want we hoeven niet om 10:00 uit te checken!) vallen we in slaap.
De volgende dag is een uitrust-dag. We ruimen een beetje op, maken de planning voor de rest van het eiland en doen wat boodschappen. Dit hadden we nodig!
Harry en Yvonne stellen voor om ‘s avonds te gaan eten in Queenstown. Via onder andere het stukje land waar hun huis komt te staan rijden we via een prachtige route naar de (overigens super gezellige) stad. Met een heerlijk ijsje van Patagonia sluiten we de dag af.