Tasmanie

Australië, Hobart

Het vliegtuig zou vroeg in de ochtend vertrekken en zo vroeg reden er geen treinen dus hadden we bedacht dat we de laatste trein konden pakken naar vliegveld. Rond 1 uur 's nachts kwamen we aan op t vliegveld en kwamen we erachter dat het vliegveld gesloten was en dat we dus op de straat stonden. Gelukkig was er vlakbij een macdonalds 24/7 open en konden we daar zitten. Pfff dat was een lange nacht. Rond 4 uur naar vliegveld helemaal kapot inchekken en anderhalf uur vliegen. Aangekomen in Tasmanie, wat is het ook hier weer mooi, maar wat zijn we moe! Eventjes snel wat eten gescoord en naar t hostel. Daar languit op de bank, lkkr slaap inhalen.. de hele dag ☺ haha

er rijdt een gratis shuttlebus vanaf te hostel naar mt Wellington dus daar wilde wel even gebruik van maken. Met t busje omhoog.. waauuw! Mooie hike vanaf de top van de berg naat beneden. In tegenstelling tot gister vandaag redelijk actieve dag.. niet te actief hoor.. smiddags wasje gedraaid en weer netflixen 💪

Vandaag halen we de huurauto op en starten we onze roadtrip. Deze roadtrip hebben we een reismaatje.. Lochie! Die jongen die ik in Brisbane heb ontmoet en samen mee naar Cairns ben geweest ☺ super veel zin in om hem weer te zien! Wat vertraging met het ophalen van de auto (moesten naar t vliegveld ipv de stad) maar daarna de weg op, deze auto rijdt super fijn! Eerst nog even een stop bij de dierentuin om de tasmanian devil te spotten. Gaaf beest, ook weer koala's en kangaroo gezien.. dierentuin is niet helemaal ons ding dus waren er snel weer klaar mee. Op naar t vliegveld in Launceston om Lochie op te halen. Zijn vader woont hier en we kunnen vanavond in zijn huis slapen. Lkkr wat biertjes gehaald en pizzatje besteld en lkkr buiten gezeten. optijd naar bed want Lochie was best moe van zijn vliegreis vanuit West Australie.

Auto inpakken en de weg op naar kampeerplaats waar de vader van Lochie is. Best een eindje rijden maar het landschap is erg mooi en afwisselend dus dat geeft een goede afleiding. Er zijn veel wijn proeverijen in Tassie en daar moeten we natuurlijk ook even langs! Mooi langs die wijngaarden rijden en eenmaal daar lekker wijntjes proeven.. lekkere rode wijn gekocht en hapje gegeten onder t genot van het wijntje 😊 door naar de kampeerplaats. Eennmaal daar had de vader van Lochie onze tenten al opgezet en hadden we nog tijd om even op het strand te lopen, wit zand en super helder water met mooie roodachtige rotsen. Lochie is een groot visfan en had zijn hengels mee genomen vanuit het huis van zijn vader dus moesten ook nog wel vissen. Met zonsondergang de hengeltjes uit gooien.. nooit gedacht dat ik vissen leuk zou kunnen vinden maar t heeft wel wat. Lochie had een squid gevangen en agnes en ik wilde dat ook wel. En jawel hoor! Ik heb ook een squid binnen gehaald 🎉 best zwaar om naar binnen te hengelen.. was hem bijna kwijt geraakt. Uiteindelijk 5 van die beesten gevangen dus hadden onze maaltijd lekker bij elkaar gevist. Eerst even schoonmaken en op de kampeerplaats in ringen gesneden en opgebakken.. hmmm!

En omdat we (Lochie :p) het vissen zou leuk vinden ook smorgens weer even de hengeltjes uit gegooid. Eerst een mooi plekje vinden, door het water, over de rotsen.. geweldig! En tijdens het hengelen kwamen er ook nog een paar dolfijnen langs! Paar keer beet gehad maar verloor de vis elke keer dus niks kunnen binnen halen. Tegen lunchtijd weer de weg op naar .... met onderweg een lunchsstop bij een haventje waar we lekker fish & chips hebben gegeten. En weer door.. einde van de middag bestemming bereikt. Tis hier weer heel anders met hoge rotsen en baaitjes. We hadden nog wijn over en vanmiddag wat kaasjes met toastjes gekocht dus ff met de voetjes omhoog en genieten van de mooie locatie. Niet te veel want wilde ook nog lekker uit eten 😁 even douchen en optutten voor diner met mooie zonsondergang.

Vandaag de dag begonnen met een mooie wandeling op de ... berg waar we boven aan mooi uitzicht hadden over de baai. Er staan overal hekjes hier waar vandaan je een foto kan nemen maar agnes en ik vinden het leuker om fotos te maken zonder de hekjes.. haha zo leuk om dan die gezichten van de andere te zien; oh das ook een goede plaats voor een foto, even wachten tot ze weg zijn.. kunnen wij daar ook staan ;) weer terug naar beneden..loopt altijd wel wat lekkerser 😜 en door naar de vuurtoren.. ahh zo'n mooi uitzicht! Mooie rotsen, de zee en de wind in de haren.. geweldig! Toen weer de auto in en door naar Eaglehawk. Onderweg nog naar een wijnproeferij en weer heerlijke rood gekocht. Hier is t ook weer harstikke mooi is en heeft Lochie een hotel geboekt met mooi uitzicht over de baai. we hadden nog wat kaasjes en toastjes en de wijn ... op t balkon.. diner is served! Super gezellig gehad met z'n 3tjes 😍

We hadden nog niet veel gezien van de omgeving dus dat doen we vandaag! De sportschoenen aan, eerst nog wat lookout points en ontbijt en daarna weer een mooie wandeling gemaakt langs de kliffen van de oostkust van Tasmanie met op het einde een kleine waterval. Dit is alweer de laatste dag van de trip met Lochie want hij moet morgen weer terug naar west australie voor werk. Laatste stop: Hobart. Hier smiddags nog even op t terras gezeten en savonds lekker visje gegeten in t restaurant van t hotel.

Lekker uitslapen en dan is t tijd om Lochie af te zetten bij t vliegveld :( gelukkig zien we elkaar weer in zijn volgende vrije week! Dan is t nu weer tijd om in te chekken in een hostel, ff omschakelen na die mooie kamers op mooie locaties haha. L

Laatste dagen met m'n zusje zijn aangebroken. Nog ff winkelen en laatste spulletjes voor Nieuw Zeeland kopen.. tijd is voorbij gevlogen! Zo'n leuke tijd gehad en ook weer zoveel mooie dingen mogen zien. De laatste dag in Tasmanie nog even goed afgesloten met een tripje naar Maria Island. Weer prachtig helder water, witte stranden.. geweldig! Eerst naar de painted rocks, rotsen in prachtige lagen met allemaal verschillende kleuren en vormen. Toen door om de berg op te wandelen. We hadden van te voren niet veel onderzoek gedaan en dachten easy peasy... NOT. Was echt wel een zware klim en er leek geen einde aan te komen. Elke hoek dachten we; zijn we er al?? Haha maar wij zijn geen opgevers dus hebben te top bereikt.. worth it.. zo mooi 😆 snel weer terug want straks missen we de ferry nog.. wow heb nog nooit zo snel terug gelopen haha.

Vroeg opstaan en naar t vliegveld. (Aaauww spierpijn 😜) Eerst naar Sydney en daar gaat Agnes overstappen naar Nieuw Zeeland. Gek hoor om elkaar gedag te zeggen! ik zit nu in de trein naar de tante van Jenny voor anderhalf weekje!

(Helaas mijn camera is kapot.. kon niet alle fotos overzetten naar telefoon. Gelukkig staan ze nog wel op SD kaart!)

Super cute die kus foto!