Syndey

Australië, Sydney

Tijd om Melbourne gedag te zeggen en op naar Sydney! Vroeg ons bed, beneden bij de receptie stond er politie bij 2 jongens die we paar avonden geleden hadden ontmoet en gezllig mee hadden gekletst. Ze werden het hostel uit gezet omdat ze te luid waren.. vet lullig. In de bus naar het vliegveld mooie zonsopgang gezien en na een korte vlucht (kon niet eens filmpje afkijken) aangekomen in Sydney. Jenny is hier ook met d'r ouders en de komende dagen gaan we samen Sydney centrum ontdekken! We werden door hun opgehaald in mn oude vertrouwde autotje. wat een barrelding is t toch.. geen idee of we die nog wel kunnen verkopen. Haha maar t rijdt dus daar gaat t om. Naar het hostel en lekker duik genomen in het zwembad, beetje zonnen en later wat biertjes gekocht en toastjes met kaasje.. genieten van t mooie weer in Sydney :)

Volgende dag naar the place to be; het opera house!! al ruim 8 maanden in Aus en nogsteeds het symbool van het land niet gezien.. zal eens tijd worden. Met de verry naar het centrum wat ons al een mooi uitzicht gaf op de skyline van Sydney.. super gaaf! Steeds een stukje dichterbij het opra house en de bridge. Kippenvel hoor! Natuurlijk ook op de foto en lkkr rondgelopen in de stad. Naar de overdekte markt waar ik weer teveel geld uitgegeven heb 😦 haha tijd voor een borrel! Ook nog hapje eten en toen was t alweer donker.. ook super mooi om dan door zo'n grote stad te lopen met alle verlichtigen. Ouders op de bus terug naar huis gezet en wij hebben een kroeg opgezocht. Super leuk, om 10 uur kroeg al vol en iedereen lekker met elkaar feesten.. echt goed sfeertje! Na 3 uur non stop dansen de bus terug gepakt. Leuke dag ☺

Oudjaarsdag! In nederland vol verwachtingen voor de staatsloterij.. wij naar de paardenrace! In het begin leek het niet zo druk en dachten we; waar zijn we nu beland?! Maar beetje rondvragen hoe het nou precies werkt toch maar gokken op een paard! Iedereen op een ander beestje gokken en dan begint de race. Super spannend en alle andere die gegokt hebben staan aan de zijkant die paarden toe te juichen.. ging er helemaal in op 😆. Helaas heb ik met dit soort dingen niet veel geluk. 3 races en geen een keer gewonnen. De moeder van Jenny had wel geluk! Rond etenstijd broodje gehaald bij de subway en daarna na de haven gegaan waar onze cruise vandaan zou vertrekken :) we waren er al erg optijd en konden zo ook het kindervuurwerk van 9 uur super goed zien! Zo mooi, wat zal t dan wel niet worden om 12 uur?! Ondertussen werd t al drukker en moesten we natuurlijk te weten komen wat de beste plek zou zijn om te gaan zitten zodat we het vuurwerk goed konden zien. Een van die gozers aangesproken die daar werkte en die vertelde ons achterin. Okey! Haha als ik er aan terug denk waren we echt gestoord bezig maar t was er zo druk en je voelde dat iedereen als eerst op die boot wilde (ja wij ook ;)) moeder met twee jonge meiden stond naast ons te wachten en haar ook gezegd dat ze achterin moest. wij stonden aardig vooraan en hadden de taken al verdeeld. Moeder van jenny met de tassen.. beetje moeilijk breed gaan lopen doen. vader van jenny naast invalide vrouw die als eerst de boot op mocht en Jenny agnes en ik zo snel mogelijk die boot op en dan zo snel mogelijk naar boven aan de achterkant en alle plekken vrij houden. haha geweldig! Alles ging redelijk volgens plan, jenny had wat vertraging omdat ze een klein meisje moest helpen de boot op te komen maar uiteindelijk zaten we allemaal op een goede plek! na eventjes rond dobberen in onzekerheid (is de achterkant wel echt de goede plek?!) was het dan zover.. aftellen vanaf de schermen op de brug en toen het vuurwerk! Supergaaf 😍 gelukkig nieuw jaar iedereen!! na het knalllen al snel terug naar de haven waar na 10 minuten een grote mensen massa ontstond en iedereen wilde met de bus naar het station. Bus 1, propvol.. okey kunnen wachten op volgende. Ook propvol, lopen dan maar. Bijna een uur lopen na het station en maar hopen dat de treinen nog wel reden.. en jawel! Super dagje zo :)

nieuwjaarsdag relaxt begonnen met uitslapen en broodje van de bakker. Toen om 1 uur een nieuwjaarsduik gedaan met alle Nederlanders van het hostel.. aardig groepje! Super leuk om dit te doen met 25 graden in het zonnetje.. kan ik toch zeggen dat ik een xtje de nieuwjaarsduik heb gedaan 😆 rustig dagje gehouden en aan het einde van de middag nog een wandeling aan het strand gedaa.

Vamdaag een strand dagje in Manly Beach en lekker neuzen in de winkeltjes aan de boulevard. Hmm dat werd toch meer neuzen in de winkeltjes. Er was ook een marktje.. super gezellig wijkje hier! Rond het einde van de middag ons handoekje uitgeslagen en lekker genoten van het na zonnetje. Daarna biertje gedaan bij een tent waar eten halve prijs was.. bunkeren!! Heerlijk gegeten en leuke avond gehad met de australische gezelligheid :)

We moesten ook meer eens wat actiefs gaan doen; blue mountains.. een national park vlakbij sydney waar je mooie wandelingen kan maken. Dat was het zeker.. eerst mooie waterval en daarna nog gelopen aan de rand van de bergen. Lekker gelunched en door naar de 3 sisters, 3 stenen bergen waarvan de aberiginols geloven dat het 3 versteende zussen zijn. toen was het tijd om jenny en dr ouders gedag te zeggen. Agens en ik blijven nog 2 dagen in een hostel in het centrum zodat we nog even wat meer kunnen genieten van deze mooie stad!

Na een onwijs actieve dag (haha) waren we wel weer toe aan een strand dag; Bondi Beach.. van de tv! Zo geinig om dat altijd op tv te hebben gezien en nu liggen we er zelf, te kijken hoe de lifeguards in actie komen en dan strandhuisje op die boulevard.. was wel gaaf! Savonds lekker filmpje gekeken in hostel en de dag is alweer voorbij.

Volgende dag eerst even naar de bibliotheek gegaan om wat sollicitsties uitgestuurd want heb besloten nog wat langer te blijven en dan moet er wel weer wat gewerkt worden 😊 daarna nog weer even de markt opgeweest en de zonsondergang gecheked bij het opera house.. wat is t toch mooi!

Vanmorgen regende het super hard.. vervelend want we wilde nog de harbourbrigde op. Dan maar weer even geneusd op de markt, konden er geen genoeg van krijgen haha. Toen klaarde het op en hebben we nog even goed genoten van Sydney centrum. Toen in de trein naar de tante van Jenny om daar de verjaardag van jenny en haar vader te vieren!

Vandaag nog relax dagje, straks naar het strand en dan vanavond bbq bij Will om de verjaardagen van Jenny en Arend te vieren. Daarna in de bus naar t vliegveld waar we de nacht moeten door brengen want 6 uur sochtends vliegen we naar Tasmanie!

Wat ontzettend leuk en mooi daar! En wat een indrukken doen jullie op, geweldig. Zijn dat allemaal Hollanders op het strand met de Unox mutsen? Was trouwens echt wel apart toen jullie op oudjaarsdag 14:00 uur onze tijd, al oud en nieuw aan het vieren waren en een appje stuurden. geniet er lekker van en blijf posten!

Frank 2017-01-07 13:12:09

Jaa waren allemaal Nederlanders! Super leuk 😆 haha ja was ook appart dat we de volgende ochtend wakker werden en toen de berichtjes van jullie kregen! Nu wachten op vliegtuig naar Tasmanië.. gaan we ook weer over bloggen! X