Arrived in Australia

Australië, Fremantle

Alweer een week in Australie en al super veel gedaan! Op donderdag 5 mei aangekomen op t vliegveld in Perth waar Jenny me al stond op te wachten.. zo leuk om elkaar weer te zien!

Jenny had een jongen leren kennen (Douwe) die automonteur is, super handig voor als we een auto willen kopen! Hij werkt ook in eettentjes op festivals. Die zaterdag moest hij werken op het festival Grooving the Moo.. hij dacht dat hij ons wel gratis naar binnen zou krijgen al we mee zouden gaan. Gratis naar een festival ipv $120,- te moeten te betalen! maar als we niet binnen zouden komen moesten we de hele dag wachten.. mwah lets give it a go! Dus wij mee met Douwe. Wel spannend hoor want bij de ingang ging het toch wat officieleren dan dat hij had gedacht. Hij moest zijn baas bellen voor een polsbandje en wij kregen natuurlijk geen bandje.. alsof het zo had moeten zijn liep op dat moment de beveiliger even weg. Dus wij heel nonchalant achter Douwe aan en voor we het wisten waren we het festival binnen! Waaaa 😆 de vreugde duurde niet lang want in australie hebben ze bedacht dat er apparte drank areas moeten zijn waar iedereen binnen hekken moet staan en steeds zn bandje moet laten zien om binnen dat gebied te komen.. en dat bandje hadden wij dus niet.. geen bier voor ons 😮 Het was nog maar 2 uur ofzo en iedereen was echt super dronken.. Na 6en waren alle dronken kinders afgedruipt en werd de sfeer ook wat beter! Er werd leuke muziek gespeeld en voor we het wisten was het alweer tijd om naar huis te gaan!

Zondag had jenny gergeld dat er 3 autos zouden komen waar we naar konden kijken en misschien wel kopen. Douwe was er ook bij en niet heel enthousiast over alle 3 de autos dus we hebben ze maar laten gaan. Smiddags lekker wezen borrelen!

Op dinsdag naar Rotness Island geweest met jenny en een ander Nederlands stelletje dat in het hostel verblijft. Tijdens de overtocht met de ferry voor het eerst dolfijnen gespot! 😍 Op Rotness Island zijn allemaal kwakas.. beestjes die lijken op kleine kangaroes en grote ratten. Veel toeristen maken de leukste selfies met deze beestjes.. dus wij moesten natuurlijk ook zon selifie. de rest van de dag lekker rond het eiland gefietst met prachtig weer en mooie baaitjes met dolfijnen en zeehonden. (Helaas de dolfijnen niet vast kunnen leggen.. komt vast nog wel een keer).

Donderdag.. de dag dat we onze auto kochten! We hadden afgesproken met 2 backpackers die allebei hun auto wilde verkopen.. ook vandaag was Douwe weer van de partij! De eerste was goedkoop en zag er goed uit maar we hadden de tweede nog niet gezien. op het moment dat die kwam aanrijden waren die meiden van auto 1 wel even verbaasd. Auto 2 was een bakbeest en zag er op t eerste gezicht erg mooi uit! Hij vroeg er alleen teveel voor.. auto 1 was prima en goedkoop dus kozen we ervoor om deze toyota rav4 te kopen! Even met die meiden mee naar de gemeente, formuliertje invullen en die auto was van ons! 😍😍
Volgende dag de verzekering geregeld bij de bank en camping spullen gehaald zodat we onderweg niet hoeven te zoeken naar hostels. De reis begint nu echt vorm te krijgen!!

De tweede week in Fremantle vooral bezig geweest met spullen verzamelen voor in de auto.. van borden tot slaapspullen, van waslijnen tot een opslagbox voor op het dak van de auto. Je kan maar beter goed voorbereid op weg gaan! Ik heb ook een sportschool hier in de buurt gevonden dus ook paar keer lekker wezen sporten 💪

Vandaag verlaten we Fremantle en gaan we naar York. Daar is een vriendin van Jenny en we hebben tip gekregen dat daar een cheapfarm is waar we misschien kunnen werken! Ready to go!! 🚗