Broome to Darwin

Australië, Broome

Broome > Fitzroy Crossing:
Dus Rachel, Sanne en ik hadden boodschappen gedaan voor zeker 5 dagen want we zouden de Gibb River Road doen. Op maandag morgen Jenny gedag gezegd en wel even een traantje weg gepinkt. Dat gaat wel weer even wennen worden zonder mn maatje! Gelukkig zijn Rachel en Sanne erg aardig en hebben de eerste rit veel gekletst. Totdat we op de Gibb River Road kwamen. Door het rijden op de hobbelige weg maakt de auto enorm veel lawaai en lijkt t alsof we op een trilplaat rijden. Deze weg is echt pittig! En dat 5/6 dagen lang achter elkaar.. hopelijk wordt de conditie van de weg meer naar t Noorden beter! Na 4 uur rijden op de hobbelige Gibb River begint de auto te slippen en komen we erachter dat we een lekke band hebben. gelukkig reserve band achterop de auto en t gereedschap om de band te wisselen.. dat kunnen wij vrouwen wel! Al snel besefte we dat we beter hulp konden vragen en op dat moment stopte een ouder stel om ons te helpen :) heel lief heeft die man de banden gewisseld en lucht uit onze banden laten lopen .. dat schijnt beter te zijn (weten wij veel 😜). Nu al een lekke band en we hebben nog niet eens de eerste stop bereikt.. hmmm.. is dit wel een goed idee? Sowieso beter om door te rijden naar een dorp verderop en nieuwe band kopen. Maar goed dat dit nu gebeurd ipv halverwege. tot 'savonds laat moeten rijden om Fitzroy crossing te bereiken. Daar camping opgezocht om te slapen en snel (en dus niet zo goed) de tent opgezet. 3 uur snachts begint t te regenen.. mwah moet wel goed gaan toch. 4 uur snachts gaat harder regenen en ik besef dat de tent aan t lekken is. Kut.. wij eruit om de haringen wat steviger in de grond te doen en zo het tentdoek wat strakker spannen. Het heeft zon btje de rest van de nacht geregend maar geen verdere lekkage!

Fitzriy Crossing > Kunnanura:
Op de camping met wat mensen gesproken en zelf ook even goed nagedacht.. het is beter als we op geasfalteerde weg blijven. En dat schijnt ook een mooie weg te zijn met nog genoeg dingen te zien. Na een uurtje rijden begint t weer te regenen en t houdt maar niet op.. t zit ons niet echt mee. We wilde in Halls Creeck onze tent opzetten en rustig aan koken enz maar met dit weer is dat kansloos. Dus besloten door te rijden naar Kunnunura. Ook weer tot laat in de avond maar rond 4 uur smiddags klaarde de lucht op en hebben we mooie zonsondergang gezien tussen het prachtige berglandschap. Rachel heeft een vriend die manager is van YHA hostel die voor ons een gratis nacht is t hostel heeft geregeld! Das wel fijn na zon lange dag rijden :)

Kunnanura > El questro Gorge:
Vanuit Kunnanura weer een stukje van de Gibb River Road op gegaan die een stuk beter was. Op deze manier kunnen we toch nog (een paar van de) mooie Gorges van de Gibb River Road zien. Als eerst Ariane Gorge, mooie Gorge met op het eind een kleine waterval. Toen naar El questro Gorge; dit is zowaar een heel dorpje in de outback! Met een bar, camping, winkel en tankstation. Hier onze tent opgezet en al snel aanspraak met het personeel die hier werkt. Rob vroeg ons mee voor een hike naar Lost City. Hier mag eigenlijk niemand komen en het is ook een eind weg dus moesten vroeg op. De zoon van de baas van het park ging ook mee dus werden gebracht door de grote baas in een grote 4weal drive naar de strart van de hike.. thank god want onze herby had die weg niet aangekunt :p de hike was echt mega gaaf! Stukken door t water met onze rugtas boven het hoofd, gezwommen bij waterval, geklommen over grote rotsen en dat allemaal in een gorge waar in het regenseizoen een grote rivier stroomt. Rond 11e Lost City bereikt, hier in de grotten woonde vroeger Abboriginols en hun sporen zijn nog te zien door rots tekeningen. Mochten we geen helaas geen fotos van maken maar wel een mooie ontdekkingstocht gemaakt; eerst door de kieren van de grotten en daarna er overheen en ook hier weer prachtig uitzicht! Perfecte plek voor een picknick en toen weer het hele eind terug.. gesloopt maar voldaan!

El Questro > Lake Argyle
Ook weer een lange dag rijden naar dit meer.. Tegen zonsondergang kwamen we daar aan. Prachtig om hier de zonsondergang te zien. In de ochtend een dook genomen in het zwembad met uitzicht op het meer, even zonnebaden en weer helemaal opgeladen voor de rit naar Litchfield!

Lake Argyle > Litchfield
Ondertussen zijn we in een andere staat van Australie met een tijdverschil van 1,5 uur. Dus met Nederland nu 7,5 tijdverschil. het landschap is hier anders, minder rotsachtige bergen, meer bomen.. dat is dus heel saai om te rijden. Rond 3 uur aangekomen bij Litchfield National Park. Een park met allemaal watervallen. Het is hier ook zo'n 10 graden warmer dus namen meteen een frisse duik bij de watervallen. De volgende dag nog meer watervallen en nog meer gezond. Laatste nachtje kamperen van deze roadtrip en dan bereiken we morgen alweer Darwin.

Litchfield > Darwin
Laatste reisdag en nog maar een paar uurtjes verwijderd van Darwin. Eerst nog op krokodillen jacht! Met een bootje door de rivier met een man die de krokodillen voert zodat we ze goed konden zien.. wat een gave beesten!! Vanavond lekker uit eten met de meiden en dan is deze roadtrip alweer tot zijn einde gekomen. En heb ik de gehele westkust van Australië gezien.. onwijs genoten van dit avontuur en kan niet wachten om de oostkust te ontdekken! Dat betekend wel eerst dat ik van west naar oost moet rijden.. dus ga weer opzoek naar nieuwe travelmates!

Jezus Norma, wat stoer! FF een lekke band in bush.... de mooiste plekjes zien, leuke contacten. Helemaal leuk! Blijf de blog vullen. (af en toe natuurlijk) net alsof we er een beetje bij zijn!!

frank 2016-07-19 16:26:36

Ben ook wederom weer erg onder de indruk van al je ervaringen, fijn dat je ze blijft delen. xx

Francis 2016-07-20 00:02:03

Vind ook erg leuk om mn verhalen te schrijven dus blijf zeker bloggen! 😙

normas.travels 2016-07-20 03:17:37

We hebben zojuist lekker samen naar je verhalen en je foto's gekeken. Fantastisch allemaal om op plekken te komen waar normaal geen toerist komt. "The lost city" en nog iets te zien van de aboriginals. Gr. uit Heiloo

Monique 2016-07-23 09:58:57

Ah super leuk! Ben ik toch nog een beetje bij de verjaardag van Pascal aanwezig geweest 🎉