Weekje Darwin

Australië, Darwin

Roadtrippen is best vermoeiend dus gun mezelf even een weekje niks doen in Darwin (wat een leven he 😆) Darwin staat bekend om het drinken en het feesten. Het hostel waar we verbleven deed daar niet onder aan. Veel Engelse backpackers die hier en baantje hebben gevonden en hun vrije uurtjes vullen met drinken, zonnen en feesten.. niks mis mee! Die meiden waar ik mee reisde kende hier al wat mensen dus snel nieuwe contacten gemaakt om mee te gaan stappen, zonnen en winkelen. Veel meer is hier ook niet te doen. Na een paar dagen vertrok Rachel naar Nieuw Zeeland, das wel minder aan het backpacken.. als je dan leuke contacten heb gevonden scheiden de wegen ook snel weer. Gelukkig is Sanne er nog en de andere van het hostel. Na mn oproepje op fb voor roadtrip naar Cairns verschillende reacties en op zaterdag 2 afspraken gemaakt om de reisgenootjes te onmoeten. een jongen uit Finland.. dat was een "no go". Hij had geen plannen, had geen idee wat hij onderweg wilde zien en was niet echt een enthousiaste prater. Later op de middag zat ik op terras met de andere backpackers van het hostel en die wilde de tweede kandidaten wel ontmoeten. Een waar sollicitatie procesure werd gestrart .. lache joh! De andere optioneele reisgenootjes waren een Sweeds stel. Eeste indruk was leuk! Ze waren enthousiaster dan die andere jongen en hadden ook al het een en ander opgezocht over de trip.. ze zijn alleen wat jong. Maar de kosten van benzine delen en t gezeldschap onderweg is toch wel fijn. Later op de dag nog wat reacties gekregen van een Duits meisje, een jongen uit China... mwah moet ik weer afspreken (pff😜) en het Sweedse stelletje was leuk dus ga met hun naar Cairns!
Ondertussen van hostel verhuisd want slapen was zowat onmogelijk (muziek van de bar in het hostel, meiden die voordrinken in de kamer, snachts en smorgens vroeg in en uit de kamer lopen) in het hostel waar ik nu verblijf zijn er gelukkig degelijke meiden en het licht gaat om 10 uur savonds uit.. heeerlijk! Haha.
Mn autobanden zijn ondertussen wel aan vervanging toe dus garage opgezocht om daar heen te gaan. loop ik naar de auto, probeer op afstand de auto te openen.. doet ie t toch niet 😟 accu leeg! Ik de lichten chekken.. staat t lampje in de auto nog aan 😕 ja en wat moet ik nu? Terug naar t hostel en mensen daar gevraagd of ze startkabels hadden.. niemand. Meneer de receptie had t idee om briefjes onder de ruitenwissers van de andere op autos op de pakeerplaats te plaatsen en dan wachten of iemand me beld met startkabels om me te helpen.. is een idee ja. Onderweg naar de parkeerplaats liep ik langs een auto verhuur bedrijf.. die zullen toch wel startkabels hebben! .. jawel! En zo vriendelijk als t Australische volk is reed er iemand met me mee om de auto weer aan de praat te krijgen :) Door naar de garage voor nieuwe banden. Duur grapje maar wel weer veilig op de weg. Het Sweedse stelletje heeft een vriendin die de trip van Darwin naar Cairns al gedaan heeft en van haar hebben we heel reisschema gekregen.. lekker makkelijk! Klaar voor de volgende roadtrip!