laatse blog

Nederland, sint pancras

Wauw alweer een jaar (en een maand :p) geleden vertrok ik naar de andere kant van de wereld! tijd is zo snel gegaan! heel australie gezien, met jenny gereisd, alleen en met mn zusje... heel mooi jaar geweest!! nu de laatste update van de laatste weeken in Australie :)

Nadat Lochie weer naar werk was gevlogen had ik nog 2 weken om mezelf te vermaken in Brisbane. Ik heb hier de omgeving al gezien en dus dacht ik dat ik beter nog een baantje zou vinden voor deze periode.. dat is niet gelukt. 2 weken duren lang als je verder niet zoveel te doen heb. Mijn huisgenoten waren erg op zichzelf en hadden niet veel geld te besteden dus heb aardig wat series kunnen kijken πŸ˜…

eindelijk is Lochie er, we blijven een nachtje in Brisbane en de volgende dag vertrekken we naar Tasmanië, naar zijn vader. het is nu herfst in Tassie, heerlijk weer ff een fris windje. gelukkig schijnt het zonnetje wel lekker en je raad t al.. het is weer vistijd! :p met de boot van zn vader en een vriend gaan we de zee op. heerlijke dag, kalm zeetje en vet veel vis kunnen hengelen. dan is het toch wel leuk :) volgende dag zijn we naar een gorge geweest in Launceston en hebben daar wat rondgelopen. het weekend gaan we kamperen en dus alles weer ingepakt om op pad te gaan. ben al eerder naar deze kampeerplaats geweest, het weer ziet er goed dus heb er zin in! zodra de tenten waren opgezet kon er niet gewacht worden om die hengel weer uit te gooien. Lochie en zn vader gingen gelijk de zee op. ik niet, ik ben lkkr naar t strand gegaan. paar een uur ater kwamen ze terug met avond eten! lekker kokkerellen met verse vis jammiie. volgende dag de mannen weer vroeg de boot in.. uhmm ik draai me nog een keer om πŸ˜‡ smiddags wel mee gegaan. eerst wat zeeziek pillen genomen maar werkte niet echt. was best ruige zee en dus werd ik misselijk. gelukkig had lochie al een mooie/lekkere vis gevangen voor vanavond dus gingen we weer terug aan wal. savonds weer lkkr voor t kampvuur. laatste dag mooie wandeling gemaakt door de bossen en terug langs het strand. smiddags weer genoten van t verbluffende mooie uitzicht! tijd om terug te gaan naar Launceston. voor de laatste paar dagen hebben we een roadtrip gepland in het noord/westen van Tasmanie.

de eerste dag hadden we een btje te lang uitgeslapen dus t reisschema was al meteen door de war. we besloten om tot Denvonport te rijden met een tussen stop in Port Soreil, een rustig dorpje met mooi strand.

denvonport > stanly
prachtige weg door de bergen naar een grot die gesloten was, dat was jammer. volgende stop was Leven canyon waar we na een wandeling mooi uitzicht hadden over een rivier. we waren niet helemaal zeker waar we wilde overnachten dus reden we naar t volgende stadje, was niet veel aan dus doorgereden naar stanly waar we voor een leuke prijs is prachtige kamer konden overnachten. tijd voor een goede wijn en kaas en lkkr genieten van t mooie uitzicht vanuit de kamer.

plan was drukke dag vol toeristische spots maar het bed was zoo heerlijk dat we weer te laat opstonden en besloten dat we nog wel een nacht hier wilden blijven πŸ˜‡ vandaag dus lkkr stanly bezocht. in stanly is een grote rots aan de kust die je kan beklimmen en boven op de rots was t net de duinen in Nederland. dat gedaan en naar het noordelijkste puntje van tasmanie geweest. relax dagje en savonds weer heerlijke luxe in de kamer.

stanly > launceston
vandaag de toeristendingen gedaan de we eigenlijk voor gister gepland hadden. een rit door de bossen van het westem van Tasmanie met mooie uitzichten en een sinkhole.. best interessant. na deze route weer terug in stanly en daar wat gegeten zodat we met ons buikje vol klaar waren voor de rit terug naar launceston van 3 uur. Lange dag rijden maar zeker een goede laatste (volle) dag in Australie!

En nu na ruim een jaar is het weer tijd om naar huis te gaan! onwijs leuk om straks weer iedereen te zien maar eerst de 24 uur durende vlucht. eerst van Sydney naar Abu Dhai, deze vlucht was 15 uur en was in de nacht in een supermooi/relax vliegtuig! na 2 slaappillen kon ik in slaapvallen! heb de helft van de vlucht kunnen slapen dus was helemaal blij πŸ˜ƒ in Abu Dhabi 4 uur wachten en merkte ik dat ik toch nog wel moe was dus in de volgende vlucht naar Amsterdam heb ik er nog 2 slaappillen in gegooid maar ik was te zenuwachtig denk, ging er dwars doorheen helaas. Dan maar filmpjes kijken de luid snurkende persoon naast me zoveel mogelijk negeren (irritant!!) en toen was het moment daar ik was weer in Nederland.. de groene akkers, de geordende huisvlakken van bovenaf.. het land wat ik gemist heb! na de landing snel door de douane en wachten op mn tas. door de glazen ramen kon ik pap al zien staan! tas schietop! ja daar was mn tas.. door de laatste scanner en daar stonden mn moeder en jennefer πŸ˜ƒ heerlijk om ze weer te zien! snel in de auto en naar huis en daar stonden Merel, Sali, Gwen, Anita, Jenny en Stefan me al op te wachten! de hele tuin hing vol met spandoeken en vlaggetjes.. wat geweldig dat iedereen er is en dat ik er ook weer ben! het was zoo vreemd om weer thuis te zijn, snel ff douchen en gezellig bijkletsen onder t genot van een appeltaart! jammiieee! later kwamen Carmen en Mariko ook en de familie was er.. wat een rijkdom! lkkr ouderwets gezellig hollands met iedereen kletsen πŸ˜ƒ super leuke afsluiting van het beste jaar van mijn leven!!

Wauw Nor, je hebt er een mooie tijd van gemaakt de laatste weken πŸ˜ƒ. Fijn dat je veilig bent terug gekeerd. Welkom thuis! ❀ Jammer dat ik er nu niet bij kon zijn om je weer op te halen, maar we gaan elkaar snel weer zien! X

Cathelijne 2017-04-24 21:32:22

Nou daar is hij dan, je laatste verslag en mijn laatste reactie. Super leuk dat ik je zo kon volgen!!! Tip: maak er een mooi boek van om eens terug te lezen wat je allemaal heb meegemaakt. Ook met de foto's kan je een prachtige herinnering maken maar dit zal vast veel tijd kosten! Welkom terug! Ga alles een plekje geven en weer wennen aan Nederland. Eerst lkkr genieten met iedereen die je gemist heb. Daarna snel een keer bijkletsen!!! M'n zoontje djaylano is ondertussen 7 maandjes oud (toen je weg ging was je de eerste collega die het wist dat ik zwanger was) zoveel veranderd in allebei onze levens in 1 jaar tijd! Veel plezier met lochie in nederland, nieuw avontuur Xxx samantha