Great ocean road

Australië, Adelaide

Weer terug in Adelaide, blijf het leuk vinden hier! Helaas maar 1 nachtje want morgen gaan we roadtrippen! Dit keer een bekende route, the great ocean road.

Dag 1
Auto ophalen en dit keer willen we kamperen dus ook even langs de winkel voor de kampeer spullen. Kerstmis komt er bijna aan maar de naast een paar kerstbomen hier en daar op straat komen we nog niet echt in de kerst sfeer en ook wel omdat het zo mooi weer is komen we niet echt in de sweren. Dit kan natuurlijk niet dus ook even wat kerstversiering gehaald en de auto opgepimped! Voor de rest van de middag was vooral veel auto rijden dus lkkr gassen en gaan.. totdat we langs een politie auto rijden die stiekem in de bosjes stond te flisten 😦en ja we reden te hard.. grr! Nog geprobeerd stomme backpackers uit te hangen met wat zielige traantjes maar mocht niet baten.. politieman was er niet gevoelig voor :( 300 dolar armer door naar de gratis campspot. Daar tentje opgezet en lkkt wijntje genomen.. dat kamperen is toch wel erg leuk! Todat het 1 uur snachts is.. was me toch een potje koud!! Zo koud dat we met slaapzak en al in de auto zijn gaan zitten met de verwarming aan. Tot zo ver ons kamperen.. zonde van de kampeerspullen maar dit niet nog een nacht!

Dag 2
Start van de Great Ocean Road, wat is hier veel te zien! Elke 10 minuten weer een stop met een mooi uitzicht, een mooi strand of een waterval. Vanavond weer in een hostel, luxe is toch ook wel fijn 😜

Dag 3
Weer de auto in via kronkellige weggetjes naar watervallen. Navigatie is niet mijn beste vriend en vandaag helemaal niet, sla rechtsaf zegt ie. Raar weggetje waar ik niet denk dat we in moeten. Dus Agnes rijdt door maar we twijfelen toch dus ik zei denk dat we toch daarin moesten, keer maar om. Haha agnes stuurt een beetje naar links om een U turn te maken maar dat gaat niet helemaal als verwacht. Zakken zo een meter in de modder 😐 onee! Auto muurvast in de modder, andere autos stoppen om te kijken of ze wat kunnen betekenen. "Doesnt look good girls" "it might tip over" "we'll let the rangers know, good luck". Staan we dan met onze auto in de modder wachten op de rangers (parkwachters) hele doem scenario speelt zich af in mn hoofd! Gelukkig kwam de ranger snel maar hij wist ook niet of hij de auto eruit zou kunnen krijgen, maar valt te proberen. En jawel hoor! Geluklig!! Zonder enige schade via de achterkant eruit getrokken 😃 wauw wat waren we blij! Door naar de watervallen, wat btw niet rechtsaf was :p haha daarna weer de Great Ocean Road vervolgd langs de kustlijn.. mooie weg maar erg kronkelig dus goed concentreren. In een dorpje onderweg mooie pappegaaien en koalas gespot en gesetteld in hostel waar we lekker 2 nachten verblijven.

Dag 4
Chill dagje in Lorne, een leuk dorpje aan de kust. Lekker even terassen en verder niks!

Dag 5
Nog een paar mooie stranden en een vuurtoren en de great ocean road zit er alweer op! De auto is behoorlijk modderig dus die nog even een wasbeurtje gegeven en richting de grote stad Melbourne. Wat een drukte op de weg, paar keer fout gegaan maar toch redelijk snel bij het hostel!