Brisbane again

Australië, Brisbane

Op internet veel gesolliciteerd en al vrij snel reactie terug van een vacature om geld op te halen voor het goede doel. Ik kon de volgende dag beginnen. Ik wist niet goed wat me te wachten stond en wat ik precies moest doen maar t was iig iets. Ik moest de hele dag (van 8 tot 5) voor de supermarkt staan en ciollecteren voor gehandicapte kindjes. Aan het einde van de dag werd mijn inkomste geteld en kreeg daar een deel van. Het was erg vermoeiend om de hele dag op 1 plek te staan en elke keer t zelfde zinnetje.. heb t 3 dagen gedaan en toen belde een ander bedrijf waar ik ook gesolliciteerd had of ik op intervieuw wilde komen.. graag! Dit is ook voor t goede doel maar dan langs de deuren. Intervieuw ging goed en 2 dagen later mn eerste werkdag als doorknocker. Heb die mensen altijd irritant gevonden en nu ben ik er zelf een haha. Maar dit baantje word ik gewoon per uur betaald en is veel beter vol te houden. Mensen hier staan open voor mijn verhaal en meeste houden wel gezellig praatje ook. Toch wel lastig om ze te overtuigen om donateur te worden (voor 38$ per maand). Ze zeggen dat t de tweede week makkelijker word dus ben benieuwd want bij 8 signups krijg je een 100$ bonus 😁 en bij dit baantje doen ze aan vrijdagavond borrol met gratis bier voor alle medewerkers dus gister weer eens lekker uit geweest!
Paar dagen later mijn eerste donateur binnen gehaald 💪 en ookal dacht ik dat dit baantje goed vol te houden was.. na een paar dagen begon het rondlopen (soms op onmogelijk lange oprijlanen op stijle heuvels) me ook aardig te irriteren. Gelukkig komt Lochie volgende week alweer! Kon geen dagen vrij krijgen dus heb ik ontslag genomen. Met lochie eerste paar dagen in Brisbane, rond gelopen in de stad, lekker uit eten, naar de bioscoop (beauty and the beast!). Op donderdag kleine roadtrip naar Byron bay met tussenstop bij mooie waterval. Volgende dag regende het helaas.. mooi excuus om lkkr lang in bed te blijven, laat lunchen en nog lkkr wat te borrelen 😊. lochie heeft een vriend hier met een boot dus die moest natuurlijk weer vissen. Ik heb lkkr in t dorpje rondgelopen en naar strand geweest. De mannen hadden een goede dag, wel stuk of 10 vissen gevangen :) volgende dag samen nog naar t strand geweest en toen was t alweer tijd om terug te gaan naar Brisbane. Savonds heerlijk uit eten geweest bij sushi restaurant waar we zelf vlees enz konden barbequen.. mega lekker! Nu is lochie weer te werk en dit keer voor maar twee weekjes :) ik ga kijken of ik weer wat werk kan vinden voor paar dagen. Ondertussen heb ik ook mijn ticket terug geboekt 🎉 23 april ben ik weer in Nederland! Lochie stopt met werken en komt een paar weken later, plan is om half jaartje in Nedrland te blijven en daarna zien we het wel weer 😊 nu nog even genieten van t laatste maandje in Australië!

Ziet er weer goed uit allemaal!! Haha niet werken is altijd beter :p. En je kan gewoon Koningsdag vieren 😲🎈

Agnes 2017-03-30 14:04:45

Dat is al bijna!!!! Spannend. Gaan zeker meeten! Wil al je geweldige verhalen horen en dan kan je me zoontje van ondertussen een half jaar ontmoeten 😁 wat ben je lang weg geweest zeg!!! Zo gaaf. En leuk dat Lochie mee komt. Waar komt die naam vandaan? Hahaha denk steeds aan t monster van lochnes. Veeel plezier nog even, zal zo raar zijn om weer hier te zijn! Geniet er echt nog even van xxx