Canarvon to Broome

Australië, Broome

Canarvon > Exmouth:
Jeej.. weer nieuwe dingen zien en doen! Goed van start want in exmouth kun je met walvishaaien zwemmen.. de grootste dieren van de zee! Een dagtour geboekt en off we go. Eerst snorkelen, prachtige vissen en koraal gezien maar we wilde toch wel graag zien waar we voor gekomen waren; de whalesharkes! Dat duurde niet lang 🐋 snel t water in en wachten tot de whalesharke voorbij zwom. We hadden van te voren instructies gekregen hoe ver we van hem vandaan moesten blijven. Jaa daar komt hij.. Duikbril onderwater en goed kijken. Zodra ik hem in mn vicier had ging ik zwemmen zodat ik ernaast mee kon zwemmen. Echt bizar om naast zon grote vis te zwemmen! we mochten een paar keer te water en de 3e en 4e keer was de whalesharke wel 8 meter lang! De 4e keer was er ook een Manta Ray gespot. De Manta Ray laat zich niet vaak zien dus we hadden echt mazzel! gelukkig gingen we nog een 5e keer te water en kon ik hem ook zien. Wat een gaaf beest die Manta Ray!! Dit was echt de kers op de taart. Hij zwom onder ons door, langs ons en dan keerde hij weer om! Echt alle tijd om echt te ervaren en te beseffen!! De dag afgesloten met champange op de boot en 's avonds lekker uiteten geweest.
De volgende dag naar het National Park geweest en een wandeling gemaakt in een leeg staande rivier met vanaf boven een geweldig uitzicht op zee.

Exmouth > Tom Price:
Vroeg uit bed voor een lange dag rijden naar Karajini National Park, vlakbij Tom Price. We hebben onderweg al veel gehoord over dit park dus zijn erg benieuwd. Na 7 uur rijden aangekomen in Tom Price waar het maar een regenachtige bedoeling is.. tent opzetten voor 1 nachtje of even wat luxer doen en in een bed slapen? Jaa een bed!! Dat is al meer dan 2 weken geleden 😄 hoeven we de tent ook niet op te zetten en maar goed ook want snachts kwam het met bakken uit de lucht. Ooeh als t park maar open blijft!
Op hoop van zegen de auto ingepakt en richting Karajini National Park met onderweg al prachtige landschappen.. dit land wordt alleen maar mooier en mooier! In het park ook weer versteld van de indrukwekkende natuurwonderen hier. Diepe ravijnen waar vroeger de zee was, de een nog mooier dan de ander. Met watervallen en wandelroutes die naar beneden lopen.. amazingg!
De planning was vlakbij het Karijini National Park de tent weer op te zetten maar we waren redelijk vroeg het park al uit en als we nog een paar uur door reden konden we alvast wat uurtjes winnen met rijden voor morgen. Nog 3 uur rijden naar Port Hedland.. dat betekend dat we ook een uurtje in het donker moeten rijden. Niet heel veilig met kangaroes, roadtrains (vrachtwagens van 35 meter) en wilde koeien op de weg. Najaa een uurtje kan toch wel.. hmmz best pittig toch 😯 ik moest goed opletten en eenmaal donker is het toch wel erg donker. Haha maar we hebben het gered!! Nu heerlijk in een motelkamer goed uitrusten voor morgen want dat wordt ook weer een hele dag rijden naar Broome!

Porthedland > Broome
Pff wat een lange dag! Die uitgestrekte landschappen zijn mooi maar na een paar uur rijden gaat dat toch echt wel vervelen. In Broome zijn weer veel backpackers, dus de eerste nacht lekker wezen stapprn en weer eens heerlijk gedanst.