Farmwork

Australië, Canarvon

Eerste dag kregen we dus te horen dat we rode pepers mochten gaan plukken! Na een half uurtje kwam hij kijken hoe het ons verging.. alsof de wereld vergaan was 😮 haha hij vond dat Jenny te ruig had geplukt en ik was de helft vergeten. Goed begin! Dus wij wat ijferiger te werk .. opzich ging t best goed dachten we zo. Volgende dag was boer Steve niet zo tevree maar het was okee voor eerste dag "try again". 2e dag bijna de helft meer geplukt dan gister.. daar waren we wel trots op en ook boer Steve had geen op of aanmerkingen! Het werk zelf is best goed te doen maar zo geestdodend.. er zijn geen andere backpackers tijdens het werken dus zit helemaal verzonken in eigen gedachtes op automatische piloot rode pepers te plukken. En rond het middag uur wordt de zon heel vel dus ook stikheet! Maar het betaald lekker dus maken we het beste ervan. Na 4 dagen mochten we een dagje vrij.. heerlijk! Hele dag niks gedaan en toen kwamen we er er achter dat het 2 dagen zou gaan regenen. Toch maar naar boer gegaan maar zolang de regen aanhield hoefden we niet te werken. Ja en dan is nog een dag vrij toch ook wel saai want verder is hier weinig te doen. We zijn maar naar een of ander spacemusuem geweest (waar ze vroeger contact maken met ruimte schepen) wel leuk maar na een uurtje stonden we weer buiten. Pff en morgen ook weer een dag vervelen.. naja is niet anders! Op de camping zijn veel vriendelijke ouderen die zelf ook reizen en allemaal maken ze wel een praatje met ons dus das wel gezellig! Na 3 dagen vervelen konden we weer te werk.. yess! We hebben nog nooit zo lekker gewerkt! Mega veel geplukt en boer Steve tevree.. we mogen morgen wat anders gaan plukken; Nog kleinere rode pepers maar hogere bosjes dus fijner voor de rug.. nice. Dat ging ons aardig af maar toch ook wel zwaar hoor! Aan het einde van de dag kwam Steve ons vertellen dat hij de komende dagen geen werk voor ons zou hebben 😣 niet weer dagen van verveling!! Dus hebben we maar besloten om door te reizen .. dat is toch leuker dan dat saaie farmwork!

Aan de zomer hier missen jullie anders ook niks hoor! Gelukkig worden jullie snel handiger en de leuke dingen komen ook wel weer. X

Pascal 2016-06-28 07:36:58

Wat knap dat jullie zo ijverig hebben door gewerkt! Helmaal omdat je telkens zo voorover gebogen zit. Jullie gaan dus nu opzoek naar iets anders of dat niet? Hier is de zomer helaas ver te zoeken 😐 die mag inmiddels toch wel gaan beginnen anders is hij ook weer zó voorbij.

Cathelijne 2016-06-28 08:13:58

Indd Pascal.. gister met walvishaaien gezwommmen! 😍 jammer dat de zomer daar tegen valt! Maar t kan nog.. met Nederlands weer weet je het maar nooit :) We weten niet zo goed wat de plannen nu verder zijn.. ergens een horeca baantje zoekn waarschijnlijk maar waar weten we nog niet!