Dag 19 Mansilla de las Mullas naar Murias de Rechevaldos 92km

Spanje, Murias de Rechivaldo

Om 8 u vertrokken in het hotel.Voor het ontbijt was het te vroeg dus naar ee aubergue.Wij waren vrij snel in Léon.Maar op de ring voor Léon stel ik de Portugese vrienden en Jeroen voor om eerst wat inkopen te doen in de Lidle.Ik heb al wat grote honger en koop een beetje veel.Dus omdat er te weing plaats is in de tassen voor al dat lekkers eten wij eerst al wat op de parking.De eerste week is dat genant maar na 3 weken is er geen geine meer.Niemand kent ons toch en foert dus.Dus hoe meer ik nu al eet des te minder ik moet meesleuren en hoe meer energie ik heb om er terug tegen aan te gaan.Maar wederom zoals de laatste dagen maar 12 gr dus echt te koud om zonder jas te fietsen.Léon is een zeer mooie stad.Rechtover de kathedraal is het koffietime en zonder afspraak is het toch een reunie van de bikers.Ik betaal 6 € en verken de mooie kathedraal.De kathedraal is imposant.Maar deze van Burgos was blijkbaar nog groter. Na Léon stoppen wij nog bij Astorga.Ook de route brengt ons ook over de historische Romeinse brug over de Rio Orbigo.18 bogen wij schieten wat foto's enkel jammer van de regen.Vanaf morgen zal het zwaar worden.Het zal gestaag klimwerk zijn naar 1500m Kruz de Ferro.Daar staat het ijzeren kruis dit is een markant punt voor alle pelgrims.Ik ben mijn steen vergeten om er af te werpen. Ik kan er anders mijn campeergerief achterlaten want dat weer hier is eerder dat wat je van Schotland zou verwachten.Het is nog geen 10 u en iedereen is al aan het slapen. Die wandelaars leven als paters .Morgen om 5 uur gaan ze weer beginnen rommelen in hun rugzak. En dan wil ik nog wat uitslapen...Ach laat ze maar vroeg vertrekken tegen 9 u hebben wij ze allemaal al voorbij gevlogen.De laatste loodjes wegen het zwaarste, dat geldt zeker voor de camino.Maar ik heb geen haast wij zien wel hoe het loopt.Gisteren was het smeltende sneeuw op de top.Liever dat dan 30 gr.Wat een gesnurk hier in de slaapzaal...

Nog altijd goed bezig, besten! Het einde is in zicht...

Koen VD 2018-06-08 08:47:00

Hey Wim, volhouden voor de laatste dagen he, goed bezig. Merci voor de leuke foto's. Je mag dat nog doen :-)

Jan Leemans 2018-06-08 13:22:57

Oei, ik dacht dat niet alleen de wandelaars leefden als paters, maar alle caminos, dus ook de fietsers, of niet? Gesnurk op de kamer, dus nu weet je waarom de wandelaars als eerste gaan slapen. Zij slapen en de rest kan "genieten" van hun "muziek", en vroeg opstaan, wel de morgenstond heeft goud in de mond... Ondertussen is het kruz de Ferro ook gepasseerd en komt Compostela nu wel echt dichtbij... Komaan Wim, de laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst, de vermoeidheid eist zijn tol, maar het koppeke is ook belangrijk en afgaande op jouw verslagen zit dat OK en je bent niet alleen en zoals het spreekwoord zegt, gedeelde vreugde is dubbele vreugde. Genieten jullie van de resterende ritten!

Myriam en Etienne 2018-06-08 16:10:37

Hoi Wim, Vandaag (vrijdag) zijn wij ook langs kruz de ferro gekomen. Nu zijn we in Vega de Valcarce. Het was echt heel slecht weer vandaag met al die regen. We slapen altijd in een Auberge. De Garmin wijst ons de weg want hier staan ze allemaal in bij mij. Zaterdag de grote klim. Volgens mij treffen wij elkaar dan .......... Groeten

Henk en Jan Piet 2018-06-08 18:32:39

Dag Henk en JP ik ben met de 2 Portugezen in Villa Franca einde traject 4.Nog 203 km.Door het slechte weer en lekke band van mijn fietsmakker niet echt opgeschoten.Slechts 72km gadaan. Wat een koud regenweer zeg.Cruz de Ferro in de mist en regen.Echt koud daar boven. Ik hoop jullie zeker nog te zien

Caminowim2018 2018-06-08 19:13:07

Dag Etienne en Myriam, wederom bedankt voor al de mooie reacties.Ik ben nu op 203 km van Santiago.Maar het is nog zeer pittig. Het weer is het slechtste in jaren.En in Belgiƫ is het zo mooi.Maar ik heb terug weinig last van de spieren dus het gaat goed. Ik ben traag naar boven geklommen en zeer voorzichtig naar beneden.Regen en mist in de bergen en met een bril die aandampte was dat niet simpel.groetjes daar.Wim