Dag 5 Varenne - Prunay Cassereau.110 km

Frankrijk, Prunay-Cassereau

Vandaag kon ik vroeg vertrekken ik moest geen tent opbergen.Dus om 7u45 al op de fiets.Maar mocht ik een reisduif zijn dan werd ik niet gelost.Het was betrokken en mistig boven Chartres.Ik was eerder deze week al Sint Quentin en Noyon en gisteren Chartres overgevlogen. Met die afstand ben ik al bij de lange font duiven.Alleen dat ik van huis weg ga ipv terug kom.Dus het eerste uur met de lichten aan fietsen.Al kwam ik maar zeer af en toe een wagen tegen.De Franse chauffeurs wijken voor de fietsers zeer ver uit.zeker de camioneurs.Dat had ik anders verwacht.Vandaag liep het als een scheepsdiesel niet te snel maar non stop.Ik had er veel zin.Echt mooie dingen gezien.Na de middag was ik in Vendome.Zeer mooie stad veel toeristen en veel bekijks.Mensen die mij spontaan aanspraken en me aanmoedigden. De Sint Jacobs route loopt door de stad.Ik ben snel even in de chapelle de St Jacques en de Madeleinekerk uit 1474 gaan kijken maar voor een stempel moest ik bij l'office de tourisme zijn.Dat gaan zoeken was me net iets te veel.Ik wou zeker mijn 100km halen met dat perfecte weertje.En zo ben ik gestrand op de camping van Prunay.Goedkoop maar iets minder verzorgd.Maar ik kon er op het terras aan de oever van zijn mooie vijver genieten van een lekkere salade en daarna een pizza en dan nog een ijs met 2 grote Stella's.Nu tijd om te gaan slapen en morgen naar Tours te fietsen.

Prachtig die omgeving, gij zit daar als God in Frankrijk! Je echte thuis is waar 2 grote Stella's staan precies ;-)

Tom.Mulders 2018-05-26 00:52:11

Leuk die vele foto's. ! Tempo en afstand zit er dagelijks nog goed in blijkbaar ;-)