Denderhoutem - Cambrai 140km

Frankrijk, Cambrai

Deze morgen ben ik vertrokken voor de eerste etappe.In Ninove het jaagpad op langs de Dender naar Lessen.Veel vissers gezien die langs het jaagpad aan wild camperen waren.Sommige waren zelfs nog aan het slapen.Andie de visser heb ik wel niet gezien... Geraardsbergen was mijn eerste korte stop bij de bakker voor een echte mattentaart.De fiets navigatie ging vrij goed tot plots voor Doornik de weg was afgezet.Autorally niemand mocht op het straten circuit.Dus omrijden maar tot wel 3 keer kon ik niet verder en was ik gedwongen om te rijden.Niet simpel want er was geen omleiding aangegeven.Dus dan maar de laatste 10 km naar Doornik op een drukke steenweg.In Doornik moest ik wachten voor een andere rally van meer dan 500 motoren.Voorbij Doornik aan de Schelde was het tijd voor het lunchpakket.Rond 16u was ik in Rumegies in Frankrijk.Tijd om te genieten van de mattentaart.Na 100km fietsen kan dat al eens smaken.Allé dan toch maar doorfietsen naar een camping in Cambrai.Het is prachtig fietsweer en de wind zit in de rug.Beter kan niet.Op de camping direct beginnen met het opzetten van mijn tentje.Douchen en een handwasje doen.Jammer de wind steekt op en het begint wat te regenen.Mijn wasje gaat zo niet drogen.Dan maar alles in een droogkast van de camping.Rechtover de camping is ee Buffalo grill house.Daar ga ik eten zo moet ik de fiets niet meer op.
Tot morgen.

Hey Wim super man... ik ga je volgen en vindt je initiatief bewonderenswaardig. Top! Courage en geniet ervan ... ik duim voor het goede weer... de start is alvast goed :-)

Jos Vandermeer 2018-05-22 09:09:32

WOW 140km, dat valt goed mee voor een eerste dag, als een toeschouwer mis ik wel de kasseien van "l'enfer du Nord" :-) Heb aan jou gedacht tijdens mijn kleine, gemakkelijke 60km tocht rond Brugge en mijn pijnlike bovenbenen... Buen camino richting zuid, Ultreia!

Juan 2018-05-22 11:20:06

Makker veel moed, goed weer maar vooral veel plezier. We volgen je en hopen dat alles goed mag verlopen.

Carlos en Linda 2018-05-22 12:48:44

Top Wim! Ik ga je avonturen blijven volgen. Heel veel plezier & succes!

Pieter Van Hertbruggen 2018-05-22 13:34:09

Fan-tas-tisch Wim ! Via Wim Pede de link gekregen en ga je ook volgen uiteraard! Heel veel moed en kracht, alle succes! Ge-wel-dig, go go! Heel veel groeten, David Moens

David Moens 2018-05-22 17:37:05

Leuk om van ex collega's aanmoedigingen te krijgen.Groetjes van de coureur.

Caminowim2018 2018-05-23 00:56:46

Heel veel suc6 Wim!! Zal een unieke ervaring worden!!

John Van Hoorebeke 2018-05-23 09:33:18

Dag Wim! Wat een top initiatief! Je bent nu al een held!! Ik volg mee op de voet en denk aan dat toastje met zalm en een orvalleke als je terug bent :-)

Katrien De Bruyne 2018-05-23 18:56:36

Hey Wim,met een paar dagen vertraging mijn reactie ;-). Ben blij dat je een goede start gemaakt hebt. Succes de komende ritten. tot de volgende

Jan Leemans 2018-05-23 19:58:34

Zoals ik vroeger al zei: "DEN BESTEN IS EN BLIJFT DEN BESTEN" :) Veel plezier Wim! Groetjes Geoff

Geoffrey Vanderhaegen 2018-05-24 11:24:06

Hey Wim, we vinden het tof om je te kunnen volgen. Veel succes en nie pleuje hé vent :-)