Dag 16 Navarette naar Atapuerca 115km

Spanje, Atapuerca

Deze morgen waren de 2 Portugezen die in de kamer naast mij sliepen mij aan het opwachten.Ze waren nog steeds kapot van met hun mtb de paden van de wandelaars te volgen.

Dat bleek fysiek veel te zwaar.Dus ze wilden mij wel eens volgen over het asfalt.Voor mij was dat leuk eens niet alleen te moeten fietsen.Fabio 21jaar en Nuno Jezus 46jr .Ze gaan met hun 29" Mtb met slechts 10 kg bagage veel sneller.Maar vandaag was het hun dag niet.Ik weet de weg met mijn gps en ze hangen in mijn wiel.Bij het warenhuus eten wij samen een ontbijt.Ze moeten wat meer eten om kracht op te doen.Hun eerste dag in Sint Jean hadden ze de verkeerde berg van 1000m off road beklommen.1 dag verloren op hun schema. Dus nu tijd om die via de weg in te halen.Off road halen ze op een voormiddag anders soms nog geen 27km.Maar de off road trajecten van de wandelaars zijn wel 30 % korter dan via de wegen.Vandaag weer veel klim werk. In de namiddag hebben wij zeker 40 km gemaakt zonder één andere auto te zien. Dus het was goed om dat vervelende zware stuk niet alleen te moeten doen.Om 16u zijn wij boven op een berg van 1050 m gestopt om extra bij te eten.Het was koud en de lucht begon vies donker te worden.Na en cola en een broodje konden wij dalen .Mazrst laat ik Nuno met mijn gsm een tedrrvztie regelen.Ik daal zeer voorzichtig in de haarspel bochten.Boven op de berg heeft Nuno na enkele pogingen toch een bed kunnen reserveren in een pelgrimsgitte.Maar wij hadden al 90 km in de benen en de auberge is nog 25 km verder.Maar 25km is in de bergen soms nog 2 uren.Bij mij was het vet van de soep.Ik zit hier echt in een omgebouwd schapenstal maar dzt is niet belangrijk het maal is lekker en dzt is nu het belangrijkste.Voor mij is de camino ook eens afstand nemen van alle dagelijkse luxe.Denk maar eens aan al die faklozen of vluchtelingen dan is dit zefs nog meer dan luxe.Ok nu moeten wij rusten ik hoor hier al veel gesnurk.Misschien had ik meer dan 2 glazen wijn moeten drinken.Ik ben moe maar voldaan.Mijn Portugeese vrienden hebben veel respect vpor mijn afstand die ik al heb gedaan en vooral dan met zo een zware fiets in vergelijking met hun Mtb.Dan toch ook nog veel te veel luxe mee.

Da’s waar, Wim ... relativeren .... Ook wel grappig dat die Portugezen “wieltjes-zuigen” :-))) Gaan Gaan Gaan, besten!!

Katrien De Bruyne 2018-06-04 23:37:34

Goedenavond Wim, Waarschijnlijk slaap je al, we kijken elke dag al uit naar je automatisch bericht voor het reisverslag. Amai die hoogtemeters met zo'n zware trekfiets … zelf heb ik ook steeds teveel mee in de rugzak: de "profs" doen het bij manier van spreken met 1 t-shirt en 1 wandelbroek. Toch prachtige streken waar je doorfietst, de luxe en comfort is voor binnen enkele weken, dan kan je er meer van genieten … misschien moeten meer "verzuurde" Vlamingen zo eens een uitdaging "back to basics" doen in hun leven. Verder zie je er nog heel goed uit (hopelijk ook de benen …) (allez toch op de foto …). Sloppel en tot één dezer, Johan M.

Johan Muylaert 2018-06-04 23:43:30

Goedemorgen Wim Prachtige foto s. Doe die 2 mannen vandaag kop doen en zet jij je eens in t wiel 😁😁😁. Nog even doorbijten, wij duimen 👍👍 Groetjes van de Jari. Gino

Gino 2018-06-05 06:22:07

Dag Wim, ja watte... chapeau. Nu gaat ge nog gids spelen ook :-) Geniet van elk moment ... als je trug bent ga je er nog veel meer van kunnen genieten daar hier veel geinteresseerden zijn om je verhaal live te horen. je hebt gesprekstof voor maanden... en volgend jaar opnieuw he :-) Mooie foto's, geen auto's dat is niet erg zelfs goed maar geen ..... alé Wim, enjoy the moment ! have a good flight

Jos Vandermeer 2018-06-05 07:04:34

Wim, mijn bewondering was al groot maar ze blijft groeien bij het lezen van je verslagen. Wat een afstand in zo'n omstandigheden. Nice :-)

Peter Mergan 2018-06-05 09:42:55

Dat ik nu pas hoor van je avontuur!! Veel succes Wim, geniet ervan! Go go go...Yes you can! :-)

Kris Desot 2018-06-05 14:57:07

Super Wim wat je doet! Leuk om elke dag je verhaal te lezen.

Els labie 2018-06-05 20:06:34

Els labie 2018-06-05 20:06:45

Besten, ge doet het fantastisch! De max om te lezen, te volgen,... Ik ben er zeker van dat ge bij terugkomst nog meer talen gaat spreken, dat Portugees gaat geweldig zijn! KEEP IT GOING, onwaarschijnlijk straffe en prachtige prestatie!