Dag 3:Ourcamps - Oinvilld sur Montient

Frankrijk, Oinville-sur-Montcient

Deze morgen op de camping was ik al wakker van het gekraai van enkelen hanen.Toch maar even verder slapen tot 7u.Het duurde terug een uur om mij klaar te maken en de tent in te pakken.Na een mooie ochtenrit door een bos was ik content dat ik een Carrefour GB tegen kwam.stokbrood en kaas en water.Op de parking al een broodje gesmeerd en opgeten.De rest was voor de middag en rond 16u.Ron 10 was ik in Compiègne.Mooie stad met mooie bruggen en gebouwen. Maar ik was te gehaast ik durf ook niet lanc mijn geladen fiets alleen laten.Vandaag enkele pittige lange hellingen 7% en één van 10%.Dat gaat echt niet met die 20kg bagage en 2,5kg water.De landschappen zijn mooi de akkers eindeloos.En steeds tussen de velden hoor je het gefluit van leeuwerikken.Op één van die klimmetjes kwam ik een Nederlander tegen die ook naar SDC aan het fietsen was.Hij deed het wat rustiger hij had iets minder fysiek misschien na een praatje ben ik sneller door gereden.Hij had in een Compostelaherberg geslapen in Compiège via de dienst voor tourisme.Achteraf gezien had ik dat ook beter gedaan. Tegen 4 u was het gedaan met het mooie weer de hemel werd zwart achtermij en het onweerde in de verte.Maar ik reed er telkens van weg.De wind stak op.Maar gelukkig nog steeds in de rug.Vandaar dat ik goesting had om eens wat verder door te fietsen.Want die rugwind zal niet blijven.Met 95 km in de benen begon het mij toch tegen te steken.Het werd zwaar om weer een lange klim te doen naar het volgende dorp.Op 6 km van mijn slaapplaats ging het mis met het navigeren.Ik was van mijn route afgedwaald en vertrouwd op Wase om mij gericht mijn slaapplaats te brengen.Daar heb ik tijdens het rijden iets fout gedaan.Een fout nieuw adres en ik was 7 km terug aan het rijden van waar ik ik was gekomen.Dus totaal zeker 15 km te veel.Bij de pelgrims plaats aangekomen bleek de gastvrouw niet thuis te zijn.Oei wat nu de volgende camping was 7km verder.Maar gezien dat hier niet plat is doe je daar wat langer over.Terwijl ik in mijn boekje naar andere adressen aan het zoeken was stopte een jeep.Een vrouw sprak mij aan en offreede mij een appatementje achter hun Bar et tabac. Mooi geregeld dus of ik denk veel geluk gehad natuurlijk. Ze had compassie met mij.Dus nu geen tent maar een mooie studio.Ondertussen is mijn dagelijks handwasje gedaan.En ik heb gekookt.Op het menu kip cerrie met reist en groentjes.Ik had gelukkig 2 gevriesdroogde trekking maaltijdzakjes mee.Juist open maken en kokend water ingieten dicht doen en na 8 minuten was het klaar.En het was nog lekker ook , of misschien was ik gewoon uitgehongerd. 600 kcal uit een zakje.Genoeg voor weer 100km.Nu al mijn batterijen nog laden en mijn slaapzak in.

💪👊

David Moens 2018-05-23 08:27:08

Goed bezig, besten! Opletten met vrouwen die u een studio aanbieden :-)

Koen VD 2018-05-23 09:11:09

Goe bezig! Toi toi toi!

Bart Heungens 2018-05-23 09:57:01

Hallo Wim, Veel succes gewenst met je onderneming! Vergeet je beentjes niet in te smeren, vergeet niet tijdig te eten en drinken, en geef ook je koersbroeken de nodige aandacht... Omleidingen, gesloten winkeltjes, als je ze "brood"nodig hebt, ... het hoort er allemaal bij. Maar het positieve, de nieuwe ervaringen, de vriendelijke behulpzame mensen, samen met "lotgenoten" een stukje fietsen, de volgers thuis, zijn zeker een hart onder de riem. Blijf de moed erin houden, hopelijk goed weer, veel rugwind en veilige tocht vandaag. Tot later. Myriam en Etienne (S&V)

Myriam en Etienne 2018-05-23 10:13:18

Sterk bezig! Succes besten!

Stijn Depril 2018-05-23 12:48:57

Boeiend om dit te lezen, zo kan ik het wat mee beleven. Je bent al een heel eind van hier. Nog een behouden reis Wim. Sportieve groeten Peter

Peter 2018-05-23 15:21:27

Oei, Wim, toch geen “Rwandese vrouw” van de studio ... dat die niet tegen uw fiets rijdt hè ... ;-)) (no offense to anyone) Go go go!!

Katrien De Bruyne 2018-05-23 19:17:36

Goed bezig Wim, doseren die krachten en goed eten & drinken en je laten begeleiden door de lokale bevolking :-). Op naar het volgende , toy toy!!

Jan Leemans 2018-05-23 20:07:22

Hoi Wim, Mooi je verslag te lezen. Grappig dat er nu heel andere zaken belangrijk zijn dan hier thuis. Je timing lijkt goed , nog steeds voor de wind. Fiets ze ! pp

pp 2018-05-23 22:28:39

Zo veel medeleven allemaal met nen armen zondaar die zijn zonden gaat afkopen 😀nee tof van jullie voor de support. Groetjes

Caminowim2018 2018-05-23 23:02:32

Dag Etienne en Myriam.Al vaak onderweg gedacht dat is iets voor jullie om samen te ondernemen.En dat met Jef en José.jullie als ervaren rotten kan geen probleem zijn.

Caminowim2018 2018-05-23 23:07:03

als we met genoeg zijn kunnen we misschien een bus huren ?? pp