Dag 4 Oinville sur Montcient naar Chartres 95km

Frankrijk, Ver-lès-Chartres

Deze morgen was in nog maar net de straat uit en onmiddellijk een lange klim van gemiddeld 5 à7%.Dat val niet mee en dat met een lege maag en koude spieren.Dus mijn focus gaat minder naar de kaart en het gps scherm maar vooral waar kan ik een bakker vinden.In Gargenville spot ik toch wel de beste bakker patcier van de omgeving.Zijn vitrine plakt vol met awards die hij heeft gekregen van beste pain galette en veel meer van dat.Ik rammel al van de honger en bestel ineens voor ontbijt en de lunch.Vandaag was het voor mij ideaal fietsweer.Niet te warm.Pas op de middag kon ik met kote mouwen rijden en smeren tegen het verbranden.Ja een gepijlde rally rijden gaat toch veel sneller dan constant op de kaart en gps te moeten kijken waar je naar toe moet rijden.Alleen is dat niet simpel.Ik moet zeer vaak stoppen om de instructies te lezen. Stoppen is uit de spd klikpedalen los komen om de voet aan de grond te kunnen zetten.En dat in en uitklikken begon steeds minder gemakkelijk te gaan.Ik had niet door dat mijn schoen plaatjes los waren gekomen. Net voor Chartres moest ik plots stoppen en kreeg ik mijn rechter voet niet los geklikt.gelukkig viel ik niet.Dus ik kon niet anders dan mijn voet uit de schoen te wringen.Maar ik kreeg zelfs met mijn handen de schoen niet van de klik pedaal.De vijzen van de klikplaatjes waren losgekomen.Ik had geen grote platte schroevendraaier bij mij om dat los te wringen.gelukkig was dat in een drukke straat bij het binnen rijden van Chartres.De 2de camionette waar ik naar zwaaide stopte.Het was een plaatser van ramen en deuren.Hij was zelf fietser en kon met zijn allaam de schoen van de pedaal wringen.Maar 1 vijs was verloren.ik had reserve boutjes bij en spaken maar niet de juiste, stom want thuis had ik die wel maar vergeten mee te nemen.De man had de juiste schroef bij maar 5mm te lang geen nood.hij had een bankvijs en zaag en allemaal in 5 minuten was het gefixst.Het was wel een zicht en een stressmoment.Maar ik merk de mensen zijn behulpzaam naar pelgrims toe.Ze weten dat je op de St Jacobsroute bent en zijn blij je te kunnen helpen. Ze zien op naar jou en wensen je steeds een goede reis en courage.In de mooie imense kathedraal was het tijd voor mijn 2de stempel.

Geweldig om het elke dag te kunnen lezen, besten! Tof dat je die moeite ook nog doet, meer en meer mensen volgen hier mee, hopelijk geeft dat wat steun en moed om er vol tegenaan te blijven gaan! Een waar “Juliaan”-wave’ke komt dichterbij 😎👍!

David Moens 2018-05-23 23:03:09

En dan peisde da ge goe voorbereid zijt :) Mss best 's morgens voor vertrek eens controlleren of alles nog vast zit ... ;) Bon Voyage & courage, Besten!

Lars 2018-05-23 23:04:10

Schitterend om elke dag je verhalen te lezen. Vandaag wat pech maar goed uit de nood geholpen en toch verder kunnen doen. Bijna terug 100km op de teller. Sjieke dingen 👍💪👊.

Wim Pede 2018-05-23 23:15:37

No pain no gain. En voor alles is een oplossing! Niet voor niks den Besten 💪👍

Tom.Mulders 2018-05-23 23:32:01

👍💪

Jan van bellinghen 2018-05-23 23:44:54

Amai Besten, ge hebt dus echt een "besteken" gedaan vandaag :-). Super dat we elke dag kunnen meegenieten van je avonturen! En sjieke dinges de afstanden die je dagelijks aflegt! Als ge terug zijt kunnen we je r met recht en reden "den Besten" noemen.

Petra 2018-05-23 23:45:46

Knap werk Wim, nog heel veel fietsplezier en courage hé man.

Erik Duchateau 2018-05-24 06:48:17

Het is : No Pain , No Glory! De ingewijden onder oins weten dat wel. Fantastische beleving Wim! Bewonderingswaardig wat je doet! Gogogo... onze steun heb je alvast ... ik duim voor droog weer, rond de 20° e, wind in de rug ... dat het niet te warm is he :-) Enjoy the party!

Jos Vandermeer 2018-05-24 07:38:36

Dat zijn de gebeurtenissen die de reis maken. Niets zo saai als een vlekkeloze rit. Het 'klikt' tussen jou en Frankrijk, dat is duidelijk:) Niet te veel vijzen meer verliezen he. We sturen desnoods Jef met wat Bianchi pijlen. Roulez, roulez!!!

Erik Thys 2018-05-24 09:20:19

Mooi om de hulpvaardigheid vast te stellen toch!! Goe bezig, besten!

Katrien De Bruyne 2018-05-24 09:31:29

all the best .... Tip: zorg dat je credentia meehebt en laat aftekenen ... de opvang voor de pelgrims kan nuttig zijn. veel reisgenot

ingrid dierickx 2018-05-24 16:35:09

Tof zeg om al die reacties hier te lezen ook van de ex TD collega's.En natuurlijk van mijn fietsvrienden van S&V.

Caminowim2018 2018-05-24 20:30:34

Goed bezig Wim, weer een mooie rit achter de rug! Ik vermoed als het zo verder gaat dat je de terugtocht ook zal doen met de fiets :-) Veel plezier nog!

Jan Leemans 2018-05-24 21:14:09

Fantastish Wim om je zo te kunnen volgen ! je bent in elk geval goed bezig, volhouden en genieten !

Martine Vermoesen 2018-05-24 21:47:30

Verwarmend te horen dat de mensen onderweg behulpzaam zijn en je veel courage toewensen. Na zo'n ontmoeting moet je je wel "goed" voelen. Je advies om deze tocht ook te doen, willen we wel in overweging nemen, maar dan zouden we wel graag een "Fransken" hebben die volgt, en zouden we wel wat luxueuzer willen logeren en het ontbijt op onze schoot gebracht zien. 's avonds dan een goed diner met aangepaste drank... Dat zou wel lukken... Ons respect heb je in elk geval voor je expeditie. Bon voyage et tot later... Myriam en Etienne